ביום שלישי שעבר, באזור ארבע לפנות בוקר, התעוררה משפחת תפילין מרחוב שלומציון בפתח תקוה, לחלום בלהות. האב משה האם יפה ותשעת ילדיהם קמו אל תוך שריפה, שכילתה כמעט את כל רכושם.
2 צפייה בגלריה
הבנות לאחר השיפוץ
הבנות לאחר השיפוץ
המגורים הזמניים בפנימיה
(צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא)
קראו גם >>
"האמת שאחד הילדים העיר אותי וצעק אבא יש אש", מספר משה תפילין. המשפחה מיהרה לנוס על נפשה ומשה יצא אחרון כדי לבדוק שלכולם שלום. "עשיתי סיבוב אחרון בבית וצעקתי לאשתי לראות שכולם יצאו,. באותו שלב לא הבנת שנפצעתי, אבל לאחר מכן הסתבר שיש לי כוויות ברגליים".
משה הועבר לטיפול בבית החולים בלינסון ושוחרר לאחר כחצי יממה. "ברוך ה' שנגמר בזה, עדיין קשה לי קצת לדרוך על הרגל, אבל אני הולך ומשתפר ברוך ה'". במקביל פונתה שאר המשפחה על ידי שכנים לבניין סמוך.
אולפנת בני עקיבא רעות ממוקמת סמוך לבניין של משפחת תפילין ובדומה לשכנים התגייסו מיד לסייע.
2 צפייה בגלריה
בית משפחת תפילין לאחר השריפה
בית משפחת תפילין לאחר השריפה
בית משפחת תפילין לאחר השריפה
(צילום באדיבות המשפחה)
"ראש העיר פנה אליי וסיפר שיש משפחה שנשרף הבית וזקוקה למקום לימים הקרובים", מספר ראש האולפנה מתן אדלר, "היה לנו ברור שאנו מקצים מתחם מיוחד בפנימייה ככל שהמשפחה תצטרך".
באולפנה ישנה ועדת חסד שמנהלות התלמידות ותוך שעות בודדות גויסו אלפי שקלים עבור משחקים, תנור, בגדים ומוצרים נוספים שהמשפחה צריכה. "אנחנו מחנכים לאחריות וחסד במהלך כל השנה, זאת הזדמנות מצוינת בשבילנו לפעול כך הלכה למעשה, אני גאה בתלמידות שהתגייסו מיידית עבור משפחת תפילין", משבח ראש האולפנה אדלר.
את השבת האחרונה העבירה המשפחה באולפנה, שם היא גם תשהה בימים הקרובים.
"האמת שהייתה לנו שבת מאוד רגועה, האולפנה דאגה לנו לחדר מיוחד וגדול שנוכל לאכול בו המשפחה ברווח מכל הבחינות", סיפר תפילין שביקש להודות לאולפנה ולעומד בראשה.
"לראות את הדאגה והטוב לב של האנשים זה מרחיב את הלב, דואגים לנו לכל מה שאנו צריכים, אני רוצה לומר תודה רבה מכל הלב לקהילה, לאולפנה ולכל הנפשות הפועלות מאחורי הקלעים".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה