המפל הנסתר ליד פתח תקוה הפך בשנים האחרונות לאחת האטרקציות הגדולות של הקיץ באזור פתח תקוה. אלפי אנשים מגיעים אליו בימים החמים האלה כדי להתרענן ולהתקרר מעט בחום הכבד. הכניסה אל המפל הנסתר היא ללא תשלום.
2 צפייה בגלריה
הנחש במפל הנסתר ליד פתח תקוה
הנחש במפל הנסתר ליד פתח תקוה
הנחש במפל הנסתר ליד פתח תקוה
(צילום: אוריאל חסיד)

ביום רביעי בבוקר הגיע אל המפל הנסתר יוסי דמארי, תושב וצלם ידוע מראש העין. בזמן ששהה בתוך המים הוא נתקל לפתע בבעל חיים ששוחה במים. מדובר בנחש, ולדבריו זוהי תופעה מוכרת בתקופה זו של השנה.
דמארי, שמגיע למקום לעיתים קרובות, ביקר במפל ואחרי זמן מה הבחין בנחש השוחה מטרים ספורים ממנו. לאור המרחק ממנו ותנועת הנחש, לא ברור באיזה סוג היה מדובר.
"אני כבר רגיל לזה", הוא אומר באופן מפתיע. "החום מוציא אותם החוצה ומדי פעם הם חוצים את הנחל כדי להתרענן. בשנה שעברה למשל נתקלתי בנחש צפע ענק שחצה את גדת הנחל".
אתה לא חושש לשחות לידם?
"לא. אני יודע שהם לא פועלים מתוך מטרה לתקוף או להכיש מישהו. פשוט לא מתעסקים איתם ובוודאי שלא מנסים להרוג אותם. צריך לתת להם להתרחק ולהמשיך בדרך שלהם. החשש הוא אם נחש ישחה ליד קבוצה גדולה של אנשים וירגיש מאויים אז עלול חלילה לקרות אסון".

2 צפייה בגלריה
נחש שצפע שתועד בשנה שעברה במפל הנסתר
נחש שצפע שתועד בשנה שעברה במפל הנסתר
נחש צפע שתועד בשנה שעברה במפל הנסתר
(צילום: יוסי דמארי)

קראו גם:

למי שטרם ביקר, המפל הנסתר נמצא בסמוך למחלף ירקון, והוא נוצר כתוצאה ממפגש בין נחל הירקון לנחל קנה. המפל וסביבתו עברו בשנים האחרונות מהפך, כשבין היתר הוסדרה הגישה אליו וכן שופרו תנאי השהייה במקום. כפועל יוצא מכך, בקיץ שעבר ואף בתחילת הקיץ הנוכחי, הפך המקום לאחת האטרקציות המבוקשות באזור לימים החמים.
לסיכום: אם אתם מגיעים אל המפל הנסתר תהיו עירניים ושימו לב שלא שוחה אתכם גם נחש.