המפל הנסתר ליד פתח תקוה הוא אחד המקומות הכי מבוקשים בקיץ בשנים האחרונות באזור פתח תקוה. יש בו מים צוננים וצלולים, מקום מוצל – והכניסה אליו נכון להיום היא בחינם. בקיצור, מקום נהדר לצנן את קצת את החום.
3 צפייה בגלריה
המפל הנסתר
המפל הנסתר
המפל הנסתר
(צילום: דימה מושקו)
רשות נחל הירקון עשתה לאחרונה שינוי מבורך בנחל הירקון. הוא הפך מנתיב מים מזוהם למערכת אקולוגית משגשגת כיום. במשך הרבה שנים סבל נחל הירקון מהזנחה וזיהום, שנבע מפסולת תעשייתית וביוב לא מטופל.
הממשלה, בשיתוף עם ארגונים מקומיים וסביבתיים, יצאה לפרויקט של שיקום נחל הירקון והחייאת יופיו הטבעי. במקום בוצעו השקעות משמעותיות לשדרוג מתקני טיהור שפכים ויישום תקנות סביבתיות מקיפות.
ואכן, יש תוצאות חיוביות לעבודה הקשה. שיקום נחל הירקון יצר בתי גידול למגוון ביולוגי. מדובר על צמחים ודגים ששוחים כעת בחופשיות במי הנחל. כמו כן ניתן לראות מיני ציפורים שחזרו לקנן לאורך גדותיו. יחד עם השיקום האקולוגי, אזור הנחל הפך למוקד משיכה עבור מאות אלפי מטיילים ורוכבי אופניים שנהנים מהצמחייה והנוף המרהיב.

3 צפייה בגלריה
נחל הירקון
נחל הירקון
נחל הירקון
(צילום: דימה מושקו)

אם אתם רוצים טיול קרוב לבית בסופ"ש, כדאי שתדעו כי בין פתח תקוה להוד השרון ישנה נקודה נהדרת לשכשוך בנחל הירקון.
המים מגיעים לאזור זה של הנחל היישר מהמעיינות של מקורות הירקון בראש העין ולכן אינם מזוהמים. הליכה של כמה מטרים מהחנייה ואתם על גדות נחל הירקון.
בהחלט אפשר להנות מהמים הרדודים, לרדת במפל הקטן ואפילו לקפוץ ולהצטנן לתוך הנחל המשוקם. ישנו שביל להולכי רגל ואופניים, שביל מקסים ונגיש שעובר לאורך הנחל, ישנה אפילו נקודת חצייה של הנחל ואז תגלו עוד פינות שבהן ניתן לרדת לנחל או סתם לנוח לצידו.
אחרי הטיול הנעים הזה, אפשר להגיע למפל הנסתר הידוע גם בשם מפל שרונית, בזכות קירבתו לקניון שרונים.

3 צפייה בגלריה
(האגם האקולוגי הוד השרון. צילום: ניצן ינקו)

מדובר בפיסת טבע חמודה עם מפל ובריכות רדודות, תחת עצי אקליפטוס, שנמצאת מעל נקודת המפגש של הירקון עם נחל קנה, באזור בו מי הירקון עדיין נקיים. מי המפל הם מי מעיינות טהורים שנובעים במקורות הירקון ולכן מותר ורצוי לטבול במי המפל ומי הבריכה שמעליו, אולם היות ונחל קנה מזוהם אין לרחוץ במים שאחרי נקודת מפגש שני הנחלים.
אם עוד יש לכם כוח, אפשר להמשיך משם לפארק האקולוגי בהוד השרון. זהו פארק גדול ומרשים שבמרכזו אגם אקולוגי גדול. במקום תמצאו שבילי הליכה ותצפיות יפות.

קראו גם:

את מסלול הטיול קיבלנו באדיבות אפליקציית הטיולים החינמית "מפה לשם" מבית שורש, הכוללת מבחר גדול של מסלולים, הוראות ניווט וסיפורי דרך קוליים.
עכשיו נותר רק לצאת ולהנות מהמים הצוננים ומהנוף היפהפה. שיהיה לכולנו קיץ נעים!