השבוע פתח משרד השיכון את ההגרלה הגדולה על 154 דירות חדשות "מהניילונים" בפתח תקוה.
2 צפייה בגלריה
דירות בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
דירות בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
דירות בפתח תקוה
(צילום המחשה)

למרות שההגרלה תהיה פתוחה להרשמה עד לתאריך 7.2.24 ואין יתרון להרשמה מוקדמת, אלפי אנשים כבר נרשמו בתקווה לרכוש דירה במחיר זול במיוחד ממחירי השוק ועל הדרך גם אולי להרוויח לפחות מיליון שקלים במכירה עתידית של הדירה.
אז מה כולל הפרויקט? מדובר בפרויקט בשכונת נוף הירקון, שנמצאת במתחם סירקין החדש בפתח תקוה. מתוך 192 הדירות שמוצעות למכירה במחיר מוזל, 154 יהיו דירות לזכאים חסרי דיור וישתתפו בהגרלה. 53 דירות בפרויקט מיועדות "לבני המקום".
מחיר מטר לדירה בפרויקט הינו 17,028 שקלים. בחישוב מהיר, דירת 100 מ"ר תעלה סכום נמוך יחסית למחירי השוק היום, כ-1.8 מיליון שקלים. לשם השוואה, דירות חדשות בשטח כזה בעיר יכולות להגיע למחירים של כ-2.8 עד 3 מיליון שקלים.
כשרואים את המחיר הזה, מה הפלא שלפי אתר משרד השיכון נרשמו להגרלה כבר יותר מ-14 אלף אנשים, מתוכם כ-2540 המוגדרים "בני המקום".
אבל רגע, לפני שאתם ממהרים להירשם כדי לנסות להרוויח מיליון שקלים - חשוב לציין כי מכירת הדירה מותרת לאחר 7 שנים ממועד בחירת הדירות או לאחר 5 שנים מיום קבלת טופס 4, המוקדם מביניהם. כמובן שמטרת ההגרלה היא לאפשר למי שאין לו דירה מקום מגורים בגלל מצוקת הנדל"ן בישראל וההגרלה הזאת לא נועדה בשביל לעשות רווח כספי.
מי הקבלן של הפרויקט? לפי אתר משרד השיכון, מדובר ב"אי.אס.איי אבן הבונים בנייה בע"מ".

2 צפייה בגלריה
הרווחיות בבנייה נעלמת
הרווחיות בבנייה נעלמת
פרויקט מבוקש
(צילום: שאטרסטוק)

קראו גם:

יש לציין כי ההגרלה בפרויקט זה נעשית לצורך קביעת סדר הזוכים לבחירת הדירות בלבד, וטרם קבלת היתר בנייה או היתר בנייה בתנאים.
עד התאריך לסיום ההרשמה צפויים להצטרף עוד נרשמים רבים להגרלה, כך שצפוי שהמספר יעלה על 20 אלף. לאור זאת הסיכוי לקבל דירה בפרויקט לא מאוד גבוה, אבל קיים.
לפרטים נוספים על ההגרלה ותנאי הזכאות ניתן לפנות למשרד השיכון. שיהיה בהצלחה לכולם.