לאחר פרשת כרמל מעודה, כתב אישום הוגש בימים האחרונים נגד בעלת מעון פרטי נוסף בראש העין, "טירת הילדים" ברחוב האצ"ל, וכן נגד סייעת במקום בטענה לאלימות והזנחה מצידן כלפי הפעוטות.
2 צפייה בגלריה
הכה את הילד וקרע את בגדי האם
הכה את הילד וקרע את בגדי האם
טירת הילדים הפכה לגיהנום
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז, מתייחס לתקופה שהחלה מסוף מאי 2021 עד סוף יוני באותה שנה, במהלכה על פי הנטען פגעו בהזדמנויות שונות פני דיין מנהלת הגן, ואורנה זרעין הסייעת, שתיהן תושבות פתח תקוה, ב-9 פעוטות בגילאים שנתיים עד שלוש.
כך למשל, נטען בכתב האישום כי בזמן ארוחת צהריים אחזה דיין בחוזקה את אוזנו של אחד הפעוטות וניערה אותו ובכך גרמה לו לכאבים. בתגובה צעק הפעוט ותפס את אוזנו. במקרים אחרים דיין דחפה אותו בגבו, צבטה אותו בכתפו והשאירה אותו במשך דקות ארוכות כשהוא פונה ומכנסיו ותחתוניו מופשלים. כלפי פעוטה אחרת נטען כי דיין השתמשה בכוח כדי להזיזה ולהושיבה בכסא.
נגד זרעין נטען בין היתר כי הכתה מספר פעוטות בראשם ובידיהם, אחזה אותם בכוח ומשכה אותם, ביצעה לעברם תנועות גוף מאיימות ועוד.
כעת מואשמות השתיים בעבירות של תקיפת קטין, תקיפה סתם והזנחת ילדים.
בין ההורים בגן באותה תקופה, נמצא ישראל מנע שהצטרף לפני מספר שנים כמתנדב למטה המאבק למען הילדים וכעת מוצא עצמו בצד הנפגע. לדבריו, רשויות החוק ואכיפה לא עשו מספיק לטיפול במקרה: "עברו מעל שלוש שנים מאז שהבנתי שהפגיעה בבן שלי הגיעה אליי הביתה כשאני עמוק בתוך המאבק למגונות הילדים. כל כך הרבה זמן שאנחנו מחכים לצדק לילדים בגן, להבין מה קרה להם, שאלו שפגעו בהן יקבלו כתב אישום שחור על גבי לבן. אמנם סוף סוף הוגש כתב אישום ויש התקדמות, אך לצערי בחרו בפרקליטות להגיש כתב אישום על שתי נשות צוות מתוך שש נשים שעבדו בגן.

2 צפייה בגלריה
תינוק פעוט |
תינוק פעוט |
כתב אישום חמור ומצמרר
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

קראו גם:

"אני ראיתי בעיניים שלי מה הבן שלי עבר באחת הכיתות על ידי שתי נשות הצוות אצלו, אך בחרו בפרקליטות להגיש רק על שתיים שעומדות לפי החוק היבש ברף הפלילי בכיתה אחרת. אנחנו כמשפחה מתמודדים יום יום עם מה שהוא עבר בגן, רצים ממקום למקום עם הילד, יש לו סייעת צמודה ובסוף אלו שלכאורה הובילו למצב הזה אצלו, יצאו ללא כלום. מבחינתי זה לא נגמר ואנחנו בודקים את האפשרות להגשת ערעור בנושא בנוגע לנשות צוות האחרות".
ממטה המאבק למען הילדים נמסר: "עוד כתב אישום הוגש כנגד נשות צוות שנאשמות שפגעו בילדים כשהן אמורות לשמור עליהם, לאהוב אותם ולהשרות להורים את הבטחון שכל כך חשוב כשהם הולכים לעבודה. לצערנו לקח הרבה זמן להגיש כתב אישום וזו בדיוק הסיבה למה הורים חייבים גישה למצלמות. ברגע שאנחנו תלויים במשטרה, בפיקוח, גלגלי הצדק עוברים לאט. החוק חייב לעבור בקריאה שניה ושלישית כך שכל אחד מאיתנו ההורים יוכל לעצור את הפגיעה בילדים באופן מידי ולא נהיה תלויים באף גורם אחר. הילדים הם שלנו ושלנו בלבד והתפקיד שלנו הוא לדאוג שהם בטוחים ומוגנים, בעיקר כשאנחנו רואים את ההפקרות היום".
יש לציין כי המקרה המדובר, אינו קשור לחקירה המתנהלת נגד מעון אחר בעיר, עליה דיווחנו ביום שישי.