עיריית פתח תקוה תגביר את האכיפה בקרב רוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים.
לאור אישור ועדת הכלכלה בשבוע שעבר (20.6.22) של צו הייעול, הפיקוח והאכיפה העירוניים ובהתאם לחוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות יתאפשר כעת לפקחי הרשות לאכוף עבירות שונות הנוגעות לרכיבה בניגוד לחוק, רכיבה מסוכנת ועוד ולרשום קנסות לעוברים על החוק.
1 צפייה בגלריה
אכיפה אופניים חשמליים בפתח תקוה
אכיפה אופניים חשמליים בפתח תקוה
אכיפה אופניים חשמליים בפתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
לאור הרחבת הסמכויות הינחה ראש העיר את פקחי אגף הביטחון, הפיקוח והחירום להגביר את האכיפה במרכז העיר ובשכונות, וזאת במטרה לדאוג לביטחונם ובטיחותם של הרוכבים והולכי הרגל.
במסגרת השינוי ניתנה לפקחים סמכות לרשום דו"חות במקרים הבאים:
נהיגה באופניים חשמליים או קורקינט בטרם מלאו לרוכב גיל 16.
נהיגה באופניים חשמליים או קורקינט ללא רישיון מתאים.
אי חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים, קורקינט או אופניים רגילים.
אי ציות לתמרור 804 (שביל או נתיב לאופניים).
אי ציות לתמרור 412 (אסורה הכניסה לאופניים).
ראש העיר רמי גרינברג: "אין ספק כי החדשנות והטכנולוגיה קוסמת לילדים ולילדות וכך גם האופניים החשמליים המסייעים לילדים לנוע במהירות ממקום למקום, אך חלה חובה על כולנו, לעשות את המרב על מנת לשמור על חיי הילדים, שאינם ערים לסכנות שבכביש.
לצערנו, אנו נתקלים בילדים מתחת לגיל 16 הרוכבים על אופניים חשמליים בניגוד לחוק, וילדים וילדות רבים נפגעו בעת הרכיבה מאחר ולא הקפידו על חוקי התנועה ורכבו באופן לא בטוח. חלקם נסעו באור אדום, השתחלו בין מכוניות, רכבו ללא קסדה ובאופן פרוע.
קראו גם:
במהלך השנה בהובלת מטה בטיחות בדרכים, קיימנו בבתי הספר פעילות הסברה נרחבת מלווה בקמפיין עירוני, ואנו מבצעים אכיפה ברחובות העיר, בכבישים, בגינות וליד בתי הספר ובימים אלה של חופשת הקיץ נגביר את האכיפה כדי לשמור על חיי הילדים ובני הנוער. חשוב כי גם ההורים ישוחחו עם הילדים, יקפידו כי ילדיהם נוסעים באופן בטוח ולפי החוק, ישננו איתם את כללי הרכיבה הבטוחה ויתעקשו על קסדה ומחזירי אור.
לצד אכיפה וההסברה הנרחבת שהעירייה מקדמת נציין כי פתח תקוה עשתה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לפיתוח שבילי אופניים מוסדרים ברחבי העיר. עד כה נסללו כ-47 ק"מ שבילי אופניים ועוד עשרות קילומטרים מתוכננים במסגרת תכנית האב לתחבורה. אני מאחל לכולם חופשה נעימה ובטוחה".