זה היה אחד הלילות המתוחים ביותר שידעה פתח תקוה ומדינת ישראל מאז פתיחת מלחמת חרבות ברזל. במשך כל הלילה היו קברניטי העירייה בחדר הפיקוד העירוני המיוחד שהוקם עקב המצב.
2 צפייה בגלריה
הישיבה הלילית בעיריית פתח תקוה
הישיבה הלילית בעיריית פתח תקוה
הישיבה הלילית בעיריית פתח תקוה
(צילום: מתוך דף הפייסבוק של עיריית פתח תקוה)

בראש החפ"ק ישב ראש העירייה רמי גרינברג, יחד עם מפקד יחידת הקישור לרשויות המקומיות (יקל"ר) רוני קשליס, מנהל אגף הביטחון והחירום יריב סנדלון וצוותו וכל הגורמים הרלוונטיים.
כולם יחד חיכו כדי לראות האם גם בפתח תקוה תישמע אזעקה, וכידוע למרות יותר מ-300 פריטים ששוגרו לעבר ישראל - פתח תקוה לא שמעה סירנה.
עם זאת, בפתח תקוה נשמעו היטב מטוסי קרב ישראליים שחגו בשמיים וגם קולות היירוטים שהגיעו ממקומות רחוקים יותר.
בישיבת המיוחדת שנערכה במהלך הלילה הוחלט כי בעקבות המתקפה האיראנית יהיה תיגבור משמעותי של כוחות הביטחון והאבטחה בכל רחבי פתח תקוה. כמו כן נפתחו כל המקלטים במוסדות החינוך בנוסף לציבוריים שכבר היו פתוחים.

2 צפייה בגלריה
יירוטים מעל הכנסת, הלילה
יירוטים מעל הכנסת, הלילה
יירוטים של טילים מאיראן, הלילה
(צילום: מרשתות החברתיות שימוש לפי סעיף 27 א׳)

קראו גם:

כמו כן, העירייה פרסמה חידדה את ההנחיות לציבור של פיקוד העורף ובשלב זה נערכים לכך שלא יהיו פעילויות חינוכיות גם ביום שני, בהתאם להנחיות. עם זאת, הנחיה זו עשויה עוד להתעדכן ולהשתנות בהתאם להתפתחויות.
חשוב לציין שאין שינוי בזמני ההתגוננות. יש להגיע למרחב המוגן תוך דקה וחצי באופן מהיר ובטוח.
היום (ראשון) צפויה להתקיים ישיבת הערכת מצב נוספת, שבה עשויות להתקבל החלטות נוספות לרבות חזרה לשגרה בכל הקשור לפעילויות חינוכיות אם פיקוד העורף יאפשר זאת.