במסגרת מאבק העירייה בתופעת פיצולי הדירות במרכז העיר, אשר מסכנת את השוהים בדירות ואף מעכבת הליכי התחדשות, בית המשפט לעניינים מקומיים בפ"ת הטיל קנס על סך 70 אלף שקלים לבעל דירה שפיצל את הנכס שבבעלותו ל-7 יחידות.
1 צפייה בגלריה
דירה אחת הפכה ל-7
דירה אחת הפכה ל-7
דירה אחת הפכה ל-7
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
התביעה העירונית בלשכה המשפטית, באמצעות עו"ד רעות תורג'מן, הגישה כתב אישום בנדון אשר ייחס לנאשם עבירה של הפרת צו שיפוטי וכן שימוש אסור במספר יחידות דיור נפרדות ועצמאיות, ובניגוד לתכנית החלה על המקרקעין לפיה השימוש המותר הינו לאזור מלאכה, בניגוד לחוק התכנון והבניה.
קראו גם:
הנאשם עתר באמצעות בא כוחו לקנס מופחת בנסיבות שונות ולמרות זאת, בית משפט קיבל את עמדת התביעה אשר גיבשה עם הסניגור הסדר טיעון, במסגרתו הנאשם הורשע בביצוע העבירות, נגזר עליו תשלום של קנס כספי על סך 70,000 שקלים ואף הוטל עליו צו להפסקת השימוש האסור.
עוד הטיל בית משפט על הנאשם התחייבות כספית בסך של 90,000 שקלים שלא לעבור על הוראות חוק התכנון והבניה במשך שנתיים, ומאסר על תנאי לתקופה של 30 יום, במשך שנתיים.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "פיצולי הדירות והחיבורים הפרוביזורים שנעשים באופן פיראטי ובניגוד לחוק, מסכנים את הדיירים הגרים בדירות ואף את שאר דיירי הבניין. אנחנו לא מתפשרים על איכות חיי התושבים ופועלים באופן מוגבר כנגד התופעה המסוכנת. עיריית פתח תקוה תמשיך לאכוף נושאים חשובים אלו, בעיקר למען ביטחונם ורווחתם של תושבי העיר וכן לטובת השמירה על הסדר הציבורי. אני מודה ללשכה המשפטית בעירייה ולעובדי האגף לפיקוח על הבניה על העבודה היסודית והמקצועית".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה