בקיץ 2019 בקול רעש וצלצולים נחנכה בצומת חיים עוזר פינת ההגנה בפתח תקוה כיכר דונלד טראמפ, וזאת במטרה להביע את הערכת העיר לפעלו של נשיא ארה"ב לשעבר ותמיכתו בישראל. לפני שלושה חודשים הוסר השם, וקבלו את השם החדש: כיכר ארצות הברית". זאת במטרה "להוקיר את תמיכתה יוצאת הדופן של ארצות הברית במדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
חנוכת כיכר דונלד טראמפ בשנת 2019
חנוכת כיכר דונלד טראמפ בשנת 2019
חנוכת כיכר דונלד טראמפ בשנת 2019
(צילום: מתן דויטש)
לפני כארבע שנים בטקס רב רושם, בו נכחו בין היתר שרים ונציגים מארצות הברית בישראל הוענק לכיכר השם דונלד טראמפ. מיד לאחר מכן החל גל ביקורת נגד ההחלטה לקרוא לכיכר על שמו של נשיא ארצות הברית לשעבר בשל התנהלותו, אירועי הקפיטול בשנת 2021 ועוד, כשלאחרונה אף הוגשו נגדו כתבי אישום.
במהלך הקיץ האחרון, הבחינו תושבים כי השלט עם השם הוסר מהכיכר. בעיריית פתח תקוה שמרו על עמימות והסבירו אז כי: "מתבצע באזור שדרוג משמעותי, כולל שדרוג מדרחוב ההגנה - קציר וגם בחיים עוזר. יתכן כי השלט הוסר במסגרת העבודות במקום".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
שם חדש לכיכר - כיכר ארה"ב
שם חדש לכיכר - כיכר ארה"ב
שם חדש לכיכר - כיכר ארה"ב
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של רמי גרינברג)

אלא שכעת, מתברר כי העירייה החליטה לחזור בה ולהעניק לכיכר הכי מפורסמת בעיר, שם חדש: "כיכר ארצות הברית".
ראש העירייה רמי גרינברג: "במטרה להוקיר את תמיכתה יוצאת הדופן של ארצות הברית במדינת ישראל במלחמת חרבות ברזל וכן בזמן שגרה, החליטה עיריית פתח תקווה לעדכן את שם הכיכר המשופצת בימים אלה, לכיכר לכבודה של ארה״ב אשר תקרא בשם זה. הכיכר נמצאת במרכז העיר בצומת חיים עוזר פינת ההגנה ונמצאת במיקום מרכזי ומשמעותי בעיר פתח תקווה. אנו מצדיעים לארה״ב, ידידת אמת של מדינת ישראל, העומדת לצידנו גם בימים קשים אלו ותומכת לא רק במילים אלא גם במעשים".