בין מאות אלפי חיילי המילואים שגויסו מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל נמצאים גם רופאים ואחיות שבימי שגרה עובדים בבתי החולים השונים ברחבי הארץ. בין המגויסים נמצא גם ד"ר בן בן-אברהם, מנהל השירות לאי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי במערך לקרדיולוגיה בבילינסון, שמאז ה-7 לחודש משמש כרופא מחוז חיפה של פיקוד העורף. השבוע הוא חזר לגיחה קצרה בבית החולים כדי להציל את חייו של אחד ממטופליו כאשר השתיל לב בגופו.
3 צפייה בגלריה
ד"ר בן בן-אברהם
ד"ר בן בן-אברהם
ד"ר בן בן-אברהם
(צילום: דוברות בילינסון)
בשירותו הצבאי אחראי ד"ר בן-אברהם על הכוח הרפואי שאמור לחלץ אנשים ולטפל בהם במקרה של נפילת טילים במחוז, וכן לוודא שכל מערכות הרפואה עובדות כמו שצריך בשגרת החירום, בין אם בתי החולים באזור, קופות החולים, ושירותים שונים להם נזקקים המפונים מאזורים מוכי אסון. בנוסף, גם בימים אלו הוא ממשיך לנהל את מערך השתלות הלב בבילינסון.
השבוע כאמור, הוא החליט לחזור למקורות ולו לכמה שעות, כדי להציל את חייו של אחד ממטופליו. "קיבלתי הודעה על לב שנמצא מתאים עבורו ובאותו רגע חשבתי באיזו עמדה אני יכול לתרום יותר, והבנתי שזה בהצלת חיים בבילינסון. יצאתי מהמילואים לשמונה שעות, נסעתי לבילינסון ושסיימתי עליתי על מדים בחזרה.

3 צפייה בגלריה
ד"ר בן בן-אברהם
ד"ר בן בן-אברהם
ד"ר בן בן-אברהם
(צילום: דוברות בילינסון)

איך הגיב המטופל להחלטה שלך לעזוב את שגרת המלחמה ולהגיע במיוחד כדי לטפל בו?
"דיברתי איתו מהדרך ועדכנתי אותו שנמצא לב עבורו. הוא היה נרגש מאוד, גם מעצם העבודה שהגעתי לטפל בו. זו הייתה התרגשות גדולה גם בשבילי. זו תקופה שאתה מחפש נקודת אור, רוצה לאחוז באופטימיות ותקווה ודברים חיוביים וכמובן שזה ממלא אותך. קיבלתי גם המון תמיכה מהחבר'ה במילואים וגם מפקד המחוז התקשר אליי כדי לשאול מה שלום המטופל.
"כל אדם זה עולם ומלואו, וכל נפש שאתה יכול לתרום להצלה שלה זה אירוע משמעותי. לפני שאתה יוצא אתה עושה את החושבים שלך כמה תועלת ונזק אתה יכול לגרום בעמדה שבה תהיה, ובסיטואציה שנוצרה באותו רגע נתון הסקתי ששמונה השעות של הצלת חיי אדם היו שווים יותר מול אותו פרק זמן במילואים".
איך מתפקדים בזמן כזה בשני כובעים?
"במלחמה אתה נותן 200 אחוז. אתה עובד, מתפקד, ומנסה להכיל את הכל, כולל זמן לילדים כדי להסביר להם גם על המלחמה ומה קורה. כל אחד היה בחרדה קיומית כזו או אחרת בשבועות האחרונים אז שיש לך מטופלים ואנשים שאתה דואג להם זה גם עוזר לך להתאזן. אתה נותן הכל בכל רגע פנוי וישן פחות.
"ההתגייסות של הצוותים היא מדהימה ועובדה שיש רופאים שמשרתים תחתיי ומתקשרים אליי כדי לשאול מה לעשות כי צריכים אותם בבתי החולים. אתה רואה שיש ניסיון של כל הרופאים למצוא את השילוב הנכון בין מה עושים עכשיו ואיפה אפשר לתרום הכי הרבה. בכל הפעילות הזו מנסים גם להיות בבית טיפה".

3 צפייה בגלריה
ד"ר בן בן-אברהם
ד"ר בן בן-אברהם
ד"ר בן בן-אברהם
(צילום: דוברות בילינסון)

קראו גם:

לסיכום אומר ד"ר בן-אברהם: "בימים האלו העוצמות של העם יוצאות החוצה. חברים אמיתיים לא נמדדים כשלכולם טוב והולכים לשתות בירה ביחד, אלא שפתאום חסר לך אוכל או יורים עליך ואז אתה מגלה את האומץ והתושייה של כל מי שמסביבך שמנסים למצוא רעיונות ופתרונות כדי לעזור אחד לשני ולאהוב אחד את השני. מרגש ומדהים לראות את העם הזה מתאחד. אנחנו נעבור את התקופה הקשה הזו יחד ונחזור לימים טובים יותר, אין לי ספק בזה".