טענות מצד בעלי עסקים ברחוב שטמפפר בפתח תקוה נגד העירייה בעקבות עבודות תשתית והקמת כיכר בסמוך לתחנת המשטרה.
לדבריהם, לאחר שבוטלו מספר חניות באזור הם חווים פגיעה בפרנסתם. "מה הם רוצים? שנסגור ונלך?" אומרת בכעס אחת מבעלי העסקים במקום.
1 צפייה בגלריה
עבודות הקמת כיכר ברחוב שטמפפר פתח תקוה
עבודות הקמת כיכר ברחוב שטמפפר פתח תקוה
עבודות הקמת כיכר ברחוב שטמפפר פתח תקוה
(צילום: באדיבות תושבים)
כאמור, לאחרונה מתבצעות ברחוב שטמפפר עבודות תשתית בסמוך לתחנת המשטרה שכוללות הקמת כיכר והרחבת המדרכות הסמוכות.
אלא שלמרות שבעירייה טוענים לשדרוג הרחוב, בעלי העסקים באזור לא רואים זאת כך. "בעירייה אומרים שהכיכר נחוצה לצרכי בטיחות כשעד עכשיו בשנים האחרונות הייתה באזור תאונה אחת טראגית שלדעתי לא הייתה קשורה להיעדר כיכר. הכיכר כאן לא פותרת בעיות, אלא עושה ההיפך".
למה הכוונה?
"בגלל העבודות, ביטלו את מפרץ החניה לידנו שכלל כמה חניות, בלי לשאול, בלי להודיע ובלי להציע חלופה הולמת. כל חלופה מרוחקת הופכת להיות ללא רלבנטית, בעיקר כי יש כאן עסקים שמוכרים מוצרים כבדים כמו מזגנים ואופניים. אנשים אומרים לי 'עשינו שלוש פעמים סיבוב ולא מצאנו חניה אז ויתרנו'. זה פוגע מאוד.
"ואם זה לא מספיק שאין חניה גם ללקוחות וגם לספקים, המשאיות שבאות לפרוק סחורה עולות על המדרכה, נוסעות ברוורס ומסכנות את הולכי הרגל. האסון כאן יכול להיות גדול".
קראו גם:
פניתם לעירייה או לעומד בראשה?
"פנינו לראש העירייה שאמר שהוא בודק. פנינו גם למחלקת ההנדסה אבל אנחנו לא מקבלים תשובות ענייניות. רמי גרינברג בא אלינו לפני שנבחר ואמר 'אני רואה שעשו פה קו לבן רצוף שמאוד פגע בכם, אני מתחייב להוריד אותו'. אז הוא הוריד אותו אבל הקים כיכר עם אי תנועה שמצר את הדרך בהמשך ואם עומדים כאן אוטובוסים נוצרים פקקים גדולים.
"כל הזמן תחושה של עבודות אבל למה? יש המון דברים שנעשים ובאמת מקדמים את העיר אבל אני מרגישה שהעירייה כאן מתעמרת בנו הסוחרים וגם בלקוחות שלנו".
מדוברות העירייה נמסר: "לפני למעלה משלוש שנים, דרשה המשטרה להציב ברח' שטמפפר קו הפרדה רציף בשל העובדה כי המעברים בין הנתיבים גרמו לתאונות ואף להרוגים. מדובר בציר דמים אשר גבה את חייה של נערה אשר נמחצה למוות ע"י משאית לפני שנים בודדות, במיקום של הכיכר המדוברת. בהמשך להנחיית המשטרה על קו הפרדה רצוף, התלוננו בעלי עסקים שההסדר התנועתי פוגע בהם בכך שלא ניתן לרכבים לעבור בין צידי הכביש. שכן, לדוגמא, הנוסעים על שטמפפר ממזרח למערב היו צריכים לנסוע עד מכבים ולעשות פרסה כדי להגיע לצד הכביש השני. לחילופין, בצד השני לכיוון חיים עוזר לא היה ניתן לעשות פרסה.
"בשל הבעיה שנוצרה בעקבות קו ההפרדה ובשל העובדה כי מדובר באזור מסוכן, ראש העיר קידם את הקמת הכיכר בסמוך לתחנת המשטרה אשר מאפשרת גם לעשות פרסה באמצע המקטע. על כן, בניגוד לנטען, מדובר במהלך שמשפר את הנגישות בין צידי הכביש ואת הבטיחות התנועתית וכן מפריח את העסקים באזור. בנוסף, אחרי שנים רבות שלא היה ניתן לפנות שמאלה מרחוב שטמפפר לכיוון חיים עוזר דרומה, ראש העיר דרש לתקן את התוואי ולאפשר את הפניה שמאלה - כולל אפשרות לפרסה. יתירה מזו, אחרי שנים שהאזור היה מוזנח ולא בטיחותי, ההסדרה החדשה חידשה את חזות הרחוב, לצד הצמחייה והתאורה הדקורטיבית שהוצבה במקום".