דור הולך ונעלם: חיים (כליל) דרשן הכהן, מוותיקי ומקימי שכונת עמישב ואביו של והמועמד לראשות העיר לשעבר עו"ד אורי דרשן הכהן, הלך ביום חמישי האחרון לעולמו כשהוא בן 88, לאחר שסבל בשנים האחרונות מבעיות רפואיות.
3 צפייה בגלריה
חיים דרשן הכהן
חיים דרשן הכהן
חיים דרשן הכהן
(צילום: באדיבות המשפחה)
חיים נולד באיראן בשנת 1935 והיה צאצא לראשי הקהילה היהודית בכפר נובאנדגון. בשנת 1951 הוא עלה לארץ והתיישב עם משפחתו בבית שאן, שם עסק כבר בגיל צעיר בעבודות בניין ותפסנות, כשבין היתר אף לקח חלק פעיל בבניית הכור בדימונה.
כעבור כשנתיים עברה משפחתו לעמישב בימים שעוד הייתה מעברה וחיים היה בין מובילי השינוי בה בדרך להפוך אותה לשכונת מגורים ראויה. "אבא שלי היה ממובילי שיקום שכונת עמישב עוד כשהיה בה בעיקר חול ולא מדרכות", מספר בנו אורי. "לפרנסתו הוא היה שוטף גם חדרי מדרגות ואני זוכר אותו רוכב על האופניים, עליהם אמר שהם הרגליים שלו".
בשנת 1967, בסמוך ללידתו של אורי, עזב חיים את תחום הבנייה והחל לעבוד כאב בית בבית הספר קיבוץ גלויות בשכונת פג'ה, תפקיד בו שימש קרוב ל 40 שנה. "הוא היה האב הבית המיתולוגי של בית הספר", ממשיך אורי. "הוא היה יד ימינה של המנהלת שעד לאחרונה הייתה מתקשרת אליו בחגים. היו ילדים שהיו רואים אותו בשוק ועזרו לו לסחוב את הסלים מרוב שהעריצו אותו ורחשו לו כבוד.

3 צפייה בגלריה
חיים דרשן הכהן
חיים דרשן הכהן
חיים דרשן הכהן
(צילום: באדיבות המשפחה)

"אבא היה אדם פשוט, נעים הליכות, חייכן, עם הרבה חכמת חיים שאהב את הזולת, כולם כיבדו אותו והוא הקים משפחה לתפארת. הייתי קרוב אליו מאוד, הייתי מתייעץ איתו והוא תמיד ידע להקשיב, לשאול את השאלות הנכונות כדי להוביל אותי לכיוון הנכון, גם מבלי לומר לי מה לעשות. היה מדור הנפילים של פעם. היום כבר אין הרבה אנשים בני גילו בשכונה".
גם ד"ר שלמה צדוק, שנמנה אף הוא על ותיקי עמישב, ספד לחיים וכתב בקבוצת הפייסבוק של יוצאי נובאנדגון: "חיים היה אחד מעמודי התווך של הקהילה ומדור המייסדים והבונים שלה. הותיר אחריו בנים, בנות ונכדים לתפארת מדינת ישראל. עוד לבנה בחומה של הקהילה הלכה לעולמה..".

3 צפייה בגלריה
חיים דרשן הכהן
חיים דרשן הכהן
חיים דרשן הכהן
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

אחת ממורות בית הספר קיבוץ גלויות ציינה: "חיים היה כולו לב זהב. הכרתי אותו כשלימדתי מדעים בבית הספר. הוא היה אדם צנוע, מיוחד, דואג, מתעניין ואוהב לעזור. הוא שימש דוגמא בשבילי, לא אשכח אותו אף פעם".
חיים הותיר אחריו אישה, חנה, שישה ילדים, 21 נכדים ולמעלה מ-18 נינים.
יהי זכרו ברוך.