עצב בהדר גנים: יוסף ערמי, שהתנדב במשך מספר שנים כמעביר כבישים בפתח תקוה והפך לאחת הדמויות האהובות על ידי ההורים וילדיהם, הלך אתמול לעולמו בגיל 76 לאחר מאבק במחלה קשה, חודשיים בלבד לאחר פטירתה של אשתו שולמית ז"ל.
4 צפייה בגלריה
יוסף ערמי
יוסף ערמי
יוסף ערמי
(צילומים: מימין - מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים; משמאל - באדיבות המשפחה)

מחלתו של יוסף התגלתה לפני כארבעה חודשים ולאחר פטירתה של אשתו מצבו התדרדר, שכן התקשה לשאת בכאב הגדול.
"אבא קיבל את זה קשה מאוד וההתדרדרות הייתה מהירה מאז", מספרת בכאב ביתו אורית. "למרות שהיה לו מטפל, היינו איתו כל הזמן ולא עזבנו אותו. היום שני הבנו שהמצב לא טוב, הוא אושפז וכל המשפחה הגיעה. הוא דיבר עם העיניים והראה שהוא מבין אותנו, ויחד עם זאת היה כאוב מאוד".
יוסף עבד במשך שנים רבות במפעל אריגה בבני ברק כמנהל משמרת עד שפרש לגמלאות. בהמשך, כאמור, שימש בהתנדבות כמעביר כבישים בשכונת הדר גנים באזור בתי הספר מורשה בנים ומורשה בנות, והפך מהר מאוד לאהוב בקרב הילדים וההורים בזכות חיוכו הרחב ונדיבותו הרבה כלפיהם.

4 צפייה בגלריה
יוסף ערמי עם משפחתו
יוסף ערמי עם משפחתו
יוסף ערמי עם משפחתו
(צילום: באדיבות המשפחה)

"אבא היה אדם פשוט, איש כפיים ועמל, אדם חרוץ ולויאלי מאוד לעבודתו", מספרת אורית. "לא היו אצלו כמעט ימי חופשה או מחלה. גם את תפקידו ה'קטן' כמעביר כבישים עשה מכל הלב ותמיד האיר פנים וחייך.
"הוא היה אבא מדהים, איש של תורה ועבודה. עבד קשה ותמיד עשה הכל למעננו כדי שנלמד ונתפתח. הייתה חשובה לו מאוד ההשכלה של כולנו, ותמיד החדיר בנו אמונה, תקווה ורצון להצליח בחיים. אני חושבת שההסתכלות שלו על החיים, עם הטוב והשמחה השפיעה עלינו רבות כמשפחה. הוא הצליח לגעת בכל אחד ואחת".
איבדת את אמך לפני חודשיים וכעת את אביך. תארי את התחושות כרגע.
"קשה לתאר במילים. אתה אף פעם לא מדמיין שתיפרד מההורים, בטח לא בתקופה כל כך קצרה. אנחנו אחים מאוחדים ועם שמחת חיים בזכותם. כל אחד מהם נתן לנו כל כך הרבה כדי שנצליח וזו תחושה של אובדן וחוסר שקשה לתאר. גם בדברים הקטנים- בטלפונים, עם הנכדים, בלהיות ביחד. מוקד העלייה לרגל היה הבית שלהם בחגים ושבתות וכעת זה חוסר מאוד גדול שיהיה קשה להתגבר עליו, אבל אנחנו משפחה חזקה, נשמור על המסורת שלהם ומנשאר יחד אחד בשביל השנייה ונשמח כי זה מה שהם היו רוצים. אנחנו מאמינים שאבא ואמא במקום טוב ומחזקים אותנו משם".

4 צפייה בגלריה
יוסף ערמי
יוסף ערמי
יוסף ערמי
(צילום: באדיבות המשפחה)

רחלי פורת, פעילה חברתית ותושבת מוכרת בשכונה, שהובילה בעבר פרויקט במסגרתו חולקו עוגות בסופי שבוע למעבירי הכבישים, בין היתר ליוסף, ציינה: "יוסף היה איש נעים הליכות, שקיבל את הילדים בכל בוקר בשמחה ובחיוך, ידע את שמותיהם ולפעמים גם את שם ההורים. הוא העביר את הכביש בבטחה ובשמחה והרגשנו שזו זכות עבורנו שאיש כזה אחראי על ילדים בשכונה.
"במסגרת המיזם שלי, של עוגה למעבירי הכבישים בהדר גנים, זכה יוסף לקבל מהילדים והתושבים מחוות מתוקות ועוגות עם ציורים שתמיד חיממו את ליבו. בפורים האחרון שכבר חלה ולא היה בעבודתו, זכינו להעביר לו משלוח מנות מפנק ולתת לו תחושה שאנחנו חושבים ומתפללים עליו. אני מוסרת את תנחומיי הכנים לאורית, שמתגוררת בשכונה גם כן ולכל משפחתם, ומבינה כמה חשוב המיזם הזה וכמה שמחה שזכינו לשמח אותם".

4 צפייה בגלריה
יוסף ערמי
יוסף ערמי
יוסף ערמי
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

שי אבו, פעיל חברתי נוסף מהדר גנים הוסיף: "יוסף איש יקר שהיה מקדים שלום לכל ילד/ילדה ואדם. תמיד עם חיוך על הפנים.ותמיד בשמחה. היה אהוב על הילדים, ובתור נציג הורים, היינו סמוכים ובטוחים שיוסף מעביר את הילדים שלנו בבטחה. אנו שותפים בכאב ובצער המשפחה".
הלווייתו של יוסף נערכה אמש בבית העלמין ירקון.
הוא הותיר אחריו שישה ילדים ונכדים.
יהי זכרו ברוך.