מהומה בגן ילדים לחינוך מיוחד בפתח תקוה: אם לילד בן 5 הסובל מבעיה רפואית נכנסה היום לגן בו הוא לומד במטרה להישאר עימו ולהשגיח עליו לאור היעדרותה של הסייעת הרפואית הצמודה אליו, וכן בטענה כי לא הגיעה סייעת נוספת במקומה כפי שהובטח לה.

2 צפייה בגלריה
השוטרים שהוזעקו לגן
השוטרים שהוזעקו לגן
השוטרים שהוזעקו לגן
(צילום: באדיבות ההורים)

בתגובה הוזעקו למקום שוטרים שאיימו לעצור אותה ואת בעלה בגין השגת גבול. "איפה נשמע דבר כזה שעוצרים אמא שדואגת לילד שלה?", אמרה האם בבכי.
בעירייה ציינו כי המשפחה פעלה באופן "שאינו מתקבל על הדעת" והוסיפו כי תוזמן לפגישה באגף לחינוך מיוחד.
האירוע החריג התרחש כאמור באחד מגני החינוך המיוחד בעיר בו לומדים 13 ילדים. אימו של אחד מהם טוענת כי בנה זקוק לסייעת רפואית צמודה, ובמידה והיא לא נמצאת, הובטח לה על ידי גורם באגף לחינוך מיוחד כי תגיע לגן סייעת נוספת מעבר לגננת ולסייעת שנמצאות במקום, כדי שזו תוכל להעניק לו סיוע במידת הצורך.
אלא שלדברי האם, החל מאתמול הסייעת הרפואית חולה, ובעירייה לא שלחו סייעת נוספת, כך שהגן פועל עם גננת וסייעת אחת בלבד. לאור היעדרותן, היא החליטה אתמול להשאיר את בנה בביתם, אלא שהיום היא הגיעה עימו לגן במטרה לשהות לצידו ולהשגיח עליו.
בתגובה, הזעיקו סיירי הביטחון שוטרים, שלדברי האם איימו לעצור אותה ואת בעלה, שהגיע למקום בינתיים, בגין השגת גבול, ובמקום התפתח עימות בין הצדדים שגרם להתפרצות רגשות בקרב הורי הילד.

2 צפייה בגלריה
השוטרים שהוזעקו לגן
השוטרים שהוזעקו לגן
השוטרים שהוזעקו לגן
(צילום: באדיבות ההורים)

"שלוש שנים הבן שלנו מלווה על ידי סייעת רפואית צמודה, והבטיחו לי בעירייה שביום שלא תהיה סייעת רפואית יהיו שתי סייעות בגן, כדי שאם יצטרכו לפנות אותו תהיה מי שתוכל לעשות את זה. אבל אין לא סייעת רפואית ולא סייעת רגילה כי כולן חולות", אמרה האם למיינט פתח תקוה כשהיא ממררת בבכי.
"אתמול הוא נשאר איתי בבית והיום אמרתי שאני לא יוצאת מהגן כי באתי לשמור על הילד שלי. אף אחת כאן לא יודעת למדוד לו סטורציה.
"הסיירים של העירייה הזמינו משטרה ואיימו עליי שיעצרו אותי ואת בעלי. אמרו שהילד יכול להישאר ללא השגחה בגן אבל יש לי טפסים שאומרים שהילד חייב השגחה 24/7. אני רק רוצה לשמור על הילד שלי, לא נראה לי הגיוני שבגלל שאני דואגת לו מביאים לפה ניידת כדי לעצור אותי. גם ככה קשה לנו המצב איתו אז למה להקשות עוד יותר על ההורים?".
קראו גם:
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה פועלת במגוון אמצעים כדי להבטיח מעטפת טיפולית נאותה בגני הילדים של החינוך המיוחד. מקרה בו משפחה נכנסת לגן ילדים ומעוררת מהומה מול הילדים הוא אינו מתקבל על הדעת ובשל כך פעלנו בהתאם להנחיות משרד החינוך. על כל פנים, האם תוזמן לפגישה באגף לחינוך מיוחד.
"חשוב להבין כי בכל הארץ קיים מחסור באנשי צוות ובפרט בגננות אשר עובדות תחת משרד החינוך. בגן המדובר עבדו הבוקר 3 נשות צוות אשר עברו הדרכה לטיפול בילד, כאשר במקביל העירייה עושה מאמצים שאין להם אח ורע בשום רשות אחרת, כדי לגשר על היעדרויות של גננות ולאפשר את פתיחת שאר גני הילדים שבהם חסרים אנשי צוות. זאת על אף שמשרד החינוך לא נותן מענה בגננות מחליפות".