הבוקר (רביעי) בשעה 8:10 התקבלה קריאה חריגה במוקד ידידים. המדווחים היו עוברי אורח שהבחינו ברכב נעול ברחוב זקן השומרים בשכונת הדר גנים, ובתוכו בלון גז דולף.
2 צפייה בגלריה
הרכב שבתוכו היה בלון הגז
הרכב שבתוכו היה בלון הגז
הרכב שבתוכו היה בלון הגז
(צילום: ידידים)
דוד דרשן, מנהל צוות הדר גנים, שקיבל את הדיווח הראשוני מאלישיב עמיצור, מנהל אשכול הדר גנים בעיריית פתח תקוה, מיהר להוציא קריאה חריגה בקבוצת החירום של ידידים. במקביל הוא יצר קשר עם כוחות החירום וגורמי הרשות המקומית. כוחות חירום, משטרה ולוחמי אש שהגיעו למקום, אבטחו את האזור, הרחיקו את העוברים ושבים והמתינו למתנדבי ידידים כדי שיפתחו את הדלת הנעולה.
שלמה בולטין, צבי קרסנר וגיל חתוקה, מתנדבי ידידים מסניף פתח תקוה, נענו לקריאה והגיעו במהירות למקום. בכוחות משותפים באמצעות הציוד הייעודי שברשותם, ותוך אבטחתם על ידי לוחמי האש, הם פתחו את הרכב ללא נזק ואפשרו ללוחמי האש להמשיך בטיפול בבלון הגז.

2 צפייה בגלריה
הרכב שאותר בפתח תקוה. נמנע אסון
הרכב שאותר בפתח תקוה. נמנע אסון
הרכב שאותר בפתח תקוה. נמנע אסון
(צילום: ידידים)
שלמה וצבי סיפרו: "זה היה אירוע חריג ואנחנו שמחים שסייענו ושהכול הסתיים בשלום. בזהירות המירבית הגענו למקום, שם חיכו לנו כוחות משטרה וכב"ה. הבנו את החשיבות של עבודה זהירה ונקייה אבל זריזה. בעבודת צוות משותפת פתחנו את הרכב ואפשרנו לכוחות החירום להמשיך בטיפול. ריח הגז היה חזק מאוד והידיעה של חשיבות הסיוע שלנו משמחת מאוד שבכך נמנע אסון".

קראו גם:

אלישיב עמיצור, מנהל אשכול הדר גנים בעיריית פתח תקוה, הוסיף פרטים נוספים וסיפר כי השיחה הראשונית הגיעה מעוברת אורח שסיפרה על ריח חזק של גז באחד הרחובות בשכונה. "הגעתי למקום עם צוות עירוני וניסינו להבין מהיכן הריח", מספר עמיצור. "לאחר כחצי שעה גילינו רכב סגור בחניון עפר שממנו הגז דולף וקיים חשש ממשי להתלקחות. יצרתי קשר עם כב"ה ומשטרה שמיהרו למקום וניסו לאתר את בעל הרכב. בעל הרכב היה מחוץ לעיר ועקב אופי האירוע החלטנו בעצה משותפת להיעזר בארגון ידידים".
עוד הוסיף וסיפר כי, "המתנדבים הגיעו תוך פחות משלוש דקות ופתחו את הרכב במהירות. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה במידה ואחד השכנים היה מדליק סיגריה בסמיכות לרכב, ברגע אחד הייתה יכולה להיות התלקחות. אני שמח שהכל נגמר בשלום. תודה רבה לידידים על הפעילות הנפלאה שלהם והסיוע המיוחד".