בשורות טובות: הנער בן ה-15 שהותקף על ידי נער אחר באמצעות אלה ברחוב המכבים בפתח תקוה ואושפז בטיפול נמרץ, שוחרר לביתו ביום שישי האחרון. "תהליך ההחלמה יימשך כמה שבועות, אם לא כמה חודשים אבל נעשה את מה שצריך כדי שיחזור לעצמו", אומר אביו.

1 צפייה בגלריה
נער מוכה בוכה - תמונת פייסבוק
נער מוכה בוכה - תמונת פייסבוק
המצב הפיזי משתפר
(צילום המחשה: shutterstock)

כזכור, במוצאי שבת ה-10 לחודש, נער בן 15 מפתח תקוה, שחקן כדוריד באחת הקבוצות בעיר, ליווה את חברתו לביתה, אלא שאז הותקף באזור רחוב המכבים על ידי שלושה נערים, כשאחד מהם חבט בראשו באמצעות אלה. כתוצאה מהפציעה הוא נזקק לאשפוז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים בילינסון.
מספר שעות לאחר התקיפה, עצרה המשטרה חשוד במעשה, נער בן 16.5 תושב העיר גם כן, וביום רביעי שעבר הוגשה נגדו הצהרת תובע. מהחקירה עלה, כי בזמן שהנער צעד עם חברתו, החלו חילופי דברים בינו לבין מספר נערים אחרים. לאחר שהם חשבו שהוא צוחק עליהם, הם החלו להשליך עליו ירקות, ובהמשך הגיע אחד מהם ששהה בחנות, ותקף את הקורבן באמצעות אלה.
כאמור, ביום שישי האחרון, ולאחר שחל שיפור במצבו, שוחרר הנער המותקף לביתו. "המצב משתפר לאט לאט", סיפר אביו למיינט פתח תקוה. "הוא עדיין עם משככי כאבים, אבל לא בכמויות שקיבל בבית החולים. הוא יתחיל לחזור לשגרה לאחר חג החנוכה, אבל לספורט שהוא כל כך אוהב יקח לו יותר זמן. כדוריד הוא כבר לא ישחק העונה. יש לו עוד דרך לעבור עם בדיקות וביקורות וכעת אנחנו מתמקדים בהחלמה הפיזית אבל בהמשך נצטרך לתת את הדעת גם על הפן הרגשי".
אילו תגובות הוא קיבל מהסביבה?
"כבר ברגע שיכלו לבקר אותו הוא קיבל המון תמיכה מהמשפחה, חברים ואנשים שדאגו לו וזה נחמד מאוד. גם בימים אלו הוא מקבל המון אהבה ותשומת לב. בית הספר, מערכת החינוך העירונית וקבוצת הכדוריד תומכים בו, וגם ראש העירייה יצר איתי קשר.
קראו גם:
"אני שמח שהנושא עלה למודעות, טופל על ידי המשטרה שעצרה חשוד במעשה, והוביל גם לשיחות בבתי ספר. הפעילות ההסברתית המניעתית היא חשובה מאוד, רק חבל שזה קורה כתוצאה מהמקרה הזה".
איך האירוע השפיע על תחושת הביטחון שלכם?
"פתח תקוה תמיד הייתה עיר עם תחושה די אינטימית, ובהחלט זה פגע בתחושת הביטחון. אני חושב פעמיים עכשיו אם לצאת בשעות הערב. אסור לתת לאלימות להרים את הראש וצריך לתת לה את היחס המתאים".
איך אפשר למגר אותה לדעתך?
"בשיטת המקל והגזר. צריך לתת עונשים הרתעתיים כלפי מי שנוהג באלימות, ומצד שני להמשיך בפעולות ההסברה. יש לנו ילדים מקסימים אבל צריך לחנך אותם, להסביר להם ולדבר על זה".