למרות הצהרות העירייה, הודה ראש העירייה רמי גרינברג כי מאחר שתם פרק הזמן בו הייתה אמורה הממשלה לאשר את ההפחתה בארנונה "עיריית פתח תקוה, כמו שאר הרשויות בארץ שביקשו את ההפחתה, תיאלץ להעלות את המדד ב-1.37%".

1 צפייה בגלריה
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
(צילום המחשה: הרצל יוסף)

יחד עם זאת, ציין גרינברג בפוסט שפרסם ברשת החברתית כי זה אינו סוף פסוק מבחינתו.
כזכור, בימים האחרונים פרסמה העירייה את התקציב הצפוי לשנת 2023 שיעמוד על 2,370,837,000 שקל.
כמו כן צוין על ידה וכן בהודעות שהפיץ ראש העירייה כי "הוחלט שלא להעלות את הארנונה ב-1.37 אחוזים כפי שהמדינה ביקשה לעשות".
אלא שחברי המועצה, שקיבלו לידיהם את ספר התקציב לפני אישורו בישיבת המועצה הקרובה, הופתעו לגלות כי בפרק העוסק בתקציב ההכנסות, נכתב "חיוב הארנונה עודכן על פי הנחיית משרד הפנים בשיעור 1.37 אחוזים".
בעירייה מיהרו להסביר כי הבקשה להפחתת שיעור הארנונה שהגישו למשרד הפנים "נמצאת בהליכי אישור והיא צפויה להתקבל ברמת סבירות גבוהה לאחר כינון הממשלה".
קראו גם:
אתמול (ראשון) כאמור, פירסם גרינברג פוסט הבהרה בנושא בו ציין כי נכון לשעה זו הארנונה אכן תעלה בשיעור העדכון האוטומטי, אך העירייה תמשיך לפעול בנושא מול השרים החדשים לאחר שתושבע הממשלה.
"עיריית פתח תקוה הייתה מבין הערים הראשונות שהגישו את הבקשה להפחתה במס הארנונה לשנת 2023", כתב גרינברג. "הבקשה הונחה על שולחנות השרים עוד לפני מס' חודשים, כאשר הם רשאיים לאשר או לדחות את הבקשה עד לתאריך ה-15.12.
"בשל העובדה כי התקופה בה נדרשו השרים להכריע על פי החוק הגיעה לסיומה ועדיין לא הוקמה הממשלה החדשה, הבקשות של עיריית פתח תקוה וכן של רשויות אחרות טרם נחתמו ע"י השרים היוצאים. לכן, עיריית פתח תקוה, כמו שאר הרשויות בארץ שביקשו את ההפחתה, תיאלץ להעלות את המדד ב-1.37%, בהתאם לדרישות החוק. יחד עם זאת, אנחנו לא הרמנו ידיים בנושא ועם כינון הממשלה החדשה נדרוש את ההפחתה במדד.
"למרות תקופת אי היציבות במשרדי הממשלה, אני עדיין מאמין כי בקשת העירייה צפויה להתקבל ברמת סבירות גבוהה. לכן, כפי שאמרתי קודם, אנחנו לא נרפה בנושא ונדרוש מהממשלה הנכנסת להכריע בנוגע להפחתת המדד עם כינונה ובכפוף להוראות החוק".