נשארו בלי הסעות: הורים לילדים בבית הספר לחינוך מיוחד בפתח תקוה, "רעות", טוענים כי עם תחילת שנת הלימודים הנוכחית הפסיקה העירייה את שירותי ההסעות למועדונית בשכונת עמישב ולמועדונית שפתחה לאחרונה עמותת אלו"ט ברחוב זליג בס בכפר גנים ב'.
1 צפייה בגלריה
אביב ואמו
אביב ואמו
אביב ואמו
(צילום: באדיבות הוריו)
לדברי ההורים, במשך מספר שנים העירייה הייתה דואגת להסעה עבור הילדים שתיקח אותם למועדונית במקום לבתיהם, לה הם זכאים בכל מקרה.
אלא שמתחילת השנה חל שינוי והעירייה ביטלה את ההסעות מבלי לספק הסברים. "ראש העירייה החליט לבטל וזהו", אומרת בתסכול דנה לבאור, אימו של אביב בן ה-7.5, שמתגוררת עימו במרכז העיר.
"אלו ילדים שבכל מקרה חוזרים בהסעה, אז שיסיעו אותם למועדונית במקום הביתה. אלו לא ילדים שאפשר לתת להם חוגים בקהילה ובמתנ"סים, הם צריכים חוגים שמתאימים אליהם ולכן רציתי לרשום אותו למועדונית של אלו"ט ברחוב זליג בס שיותר קרובה אלינו אך בגלל שאין הסעות לא עשיתי זאת ואני יודעת שיש הורים שנרשמו וביטלו את הרישום".
קראו גם:
עד כמה זה מפריע למעשה?
"אנחנו בלי רכב וקשה לנו לקחת אותו לשם ולהחזיר אותו לאחר הפעילות. ההסעות נועדו כדי לעזור גם לנו וגם לילדים. מאז תחילת השנה הוא מפסיד את החוגים רק בגלל ההסעות".
פניתם לעירייה?
"פנינו לרווחה, ופנינו לראש העירייה בעצמו אבל לא קיבלנו התייחסות".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה מובילה בתחום החינוך ופועלת רבות למען ילדי החינוך המיוחד, באמצעות תקציבים, בתי ספר וגנים ייחודים, הפעלות וחוגים מותאמים לצרכים המשתנים ועוד. הסעת התלמידים למועדונית אלו"ט אינה מחויבת עפ"י החוק ואינה מתוקצבת ע"י אף גורם. יחד עם זאת, אנו מבינים את הצורך של הילדים בהמשך פעילות בשעות אחה"צ ונשקול את הבקשה למרות העלויות הגבוהות".