משוועים לעזרה: שלומי שמחי (34), בן למשפחה מאלעד ואב לארבעה ילדים קטנים, אובחן לפני כשנתיים כחולה במחלת הסרטן שממשיך להתפשט בגופו. בינתיים הוא נזקק לטיפול שעלותו מוערכת בעשרות אלפי שקלים מדי חודש, ומשפחתו מבקשת את עזרת הציבור במימונו.
1 צפייה בגלריה
שלומי שמחי
שלומי שמחי
שלומי שמחי
(צילום: באדיבות המשפחה)
הבשורה ששינתה את חייו של שמחי, הגיעה במהלך שנת 2020, חודשים ספורים לאחר פרוץ מגפת הקורונה. "התלוננתי במשך תקופה ארוכה על גוש בחזה", הוא מספר. "לאחר ביקור אצל מספר רופאים הגעתי לבית החולים בילינסון, שם שלחו אותי מייד לבדיקות מקיפות שגילו כי חליתי בסרטן שהתחיל בחזה, ומאז התפשט לכבד ולבית השחי כשלאחרונה הוא שלח גרורות לחלקים נוספים בגוף, בהם הגב והראש".
מה עבר עליך ברגע שקיבלת את הבשורה?
"קיבלתי שוק. אמא שלי ואשתי שהיו איתי קיבלו את זה גם מאוד קשה".
מה עובר עליך מאז?
"קושי רב. הטיפולים עצמם גם קשים מאוד. הייתי במספר רב של טיפולים ביניהם טיפולים ניסיוניים, חלקם עבדו לתקופה קצרה, חלקם לא עבדו בכלל. במהלך טיפולי הכימו, פעמים רבות אני נזרק במיטה ולא מתפקד למשך שבוע ויותר. עד שגילו לי את המחלה עבדתי בהובלה ושליחויות, והייתי שמח לעבוד קצת אבל אני לא מסוגל. אני חווה קושי רב גם בתפקוד היומיומי".
קראו גם:
לאיזה טיפול אתה נדרש כרגע?
"היום אני מקבל טיפולים כימיים וביולוגיים, ומעבר לכך יש טיפול שאני מקבל פעם בשלושה שבועות בעלות של 50 אלף שקלים. בעזרת עמותת 'חברים לרפואה' אני משלם 30 אלף. מעבר לזה, יש את ההוצאות השוטפות של הבית שמקשות על המצב הכלכלי".
איך מתמודדים עם המצב?
"זה קשה מאוד. בינתיים ההורים עוזרים במה שהם יכולים אבל אני לא רוצה להיות נטל עליהם כי גם להם קשה. נחנו לוקחים גם הלוואות, ומקבלים תמיכה גם משאר קרובי המשפחה והחברים אבל זה עדיין לא מספיק".
הילדים מודעים למצב?
"כרגע לא. אנחנו לא רוצים להלחיץ אותם בקטע הזה, ומעדיפים לא להקשות עליהם".
יש לך רגעי שבירה?
"יש, בעיקר בטיפולים שאני מנסה ורואה שהם לא עובדים למשך תקופה. כל כמה חודשים החליפו לי טיפול אם הקודם לא עבד. למרות הכל אני עדיין אופטימי ואני מקווה לעבור את זה טוב".
אפשרויות הסיוע לשלומי:
העברה בביט למספר 050-3275056
מספר חשבון להעברה- 066254, בנק מזרחי טפחות (20), סניף 420,] על שם נתלי ושלומי שמחי.