צעיר בן 23 נידון השבוע לתשעה חודשי מאסר בפועל ולמספר חודשי מאסר על תנאי לאחר שתקף יחד עם מספר קטינים נער בן 14 ברחוב דורני בפתח תקוה.
2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
אירוע חמור ברחוב דורני
(צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום שהוגש נגד הצעיר, בלילה שבין ה-23-24 לדצמבר אשתקד, הוא שהה יחד עם שלושה קטינים בני 16-17 בביתו של אחד מהם ברחוב דורני, אליו הגיעו שלוש קטינות נוספות.
במהלך הלילה, הצעיר והקטינים קבעו להיפגש בכניסה לבניין עם קטין אחר עימו חלקם מסוכסכים וחבריו.
כעבור זמן מה הגיעו האחרונים אל המקום אלא שלאחר שהצעיר והקטינים איתם שהה לא ירדו מהדירה, הם החליטו לעזוב את המקום.
בכתב האישום נטען כי כעבור זמן קצר הבחינו הצעיר והקטינים בקטין אחר במקום שאינו קשור לסכסוך והחליטו לרדת אליו כשהם מצויידים בסכינים ובאלה מתקפלת תוך שהם מסתירים את פניהם באמצעות הבגדים או כובעים.

2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
המשטרה הוזעקה למקום
(צילום: יאיר שגיא)

על אף שטען בפניהם הקטין שאינו קשור לסכסוך ואינו מעוניין במריבה, החלו הנאשם וחבריו לתקוף אותו והכו אותו בכל חלקי גופו בידיהם ובאמצעות האלה.
במהלך התקיפה דקר אחד הקטינים את הקטין שהותקף באמצעות סכין בירכו במותנו ובגבו. אחד מהקטינים אף איים על הנער הפצוע כי אם יספר על מה שהתרחש הוא "ישחט אותו". כתוצאה מהתקיפה נגרמו לנער חתכים וחבלות בגופו והוא נזגג לתפירה וחבישות.
מתצהיר שהגיש אביו של הנער שהותקף לבית המשפט עולה כי מאז האירוע המשפחה מצויה בסערת רגשות וטלטלה. הוא ציין את הפגיעה הנפשית במתלונן ואחיותיו שהיו עדות לכניסתו לביתו. והדגיש כי מאז האירוע המתלונן מקבל טיפול פסיכולוגי שוטף על מנת לחזור לשגרה.
בהליך המשפטי נגדו, הודה הצעיר, לו עבר פלילי בגין עבירות אלימות, בעבירות המיוחסות לו כעת. עורכי דינו, יוסף לזר ודניאל שימשילשווילי, ציינו בדיון האחרון בבית המשפט כי כאשר ראה הצעיר שהאירוע מסלים הוא עצר את הקטין שדקר את הנער ומנע תוצאות חמורות יותר.
"אני חושב כי זו התנהגות שהאינטרס הציבורי צריך לתת לו גמול על כך.. אחרים מסתכלים כאילו הוא פחות גבר ולא לוקח חלק פעיל בו", ציין עורך הדין לזר.
במתן הגזר הדין אמר השופט: "לצערנו, תופעת האלימות פושה בחברתנו. ביטויים לה ניתן למצוא מכל עבר. אירוע זה בו חובר לקטינים אשר יחד פוגעים בקטין הינו אירוע חמור . התוצאה עוד קשה יותר כאן כאשר מדובר בקטין שנקלע לאירוע ללא כל קשר אליו".
יחד עם זאת התחשב השופט בהודאתו של הנאשם, שגם הביע חרטה על מעשיו, ובעובדה שפעל כדי למנוע תוצאה חמורה יותר ופסק על תשעה חודשי מאסר בפועל מהרגע בו נעצר , שישה חודשי מאסר על תנאי ובמידה ויעבור עבירה מסוג פשע, שלושה חודשי מאסר על תנאי במידה ויעבור עבירה מסוג עוון ותשלום פיצוי לנער בגובה 5,000 שקלים.

קראו גם:

מטעמם של עורכי הדין לזר ושימשילשווילי נמסר: "תיק שהחל בקול תרועה רמה הסתיים בקול ענות חלושה, לאחר שבפרקליטות השכילו להבין, לאחר מו"מ עיקש שכלל הצגת ראיות, קשיים וכשלים, כי חלקו של מרשנו באירוע הנו שולי וכתב האישום תוקן לקולא באופן משמעותי.
אם לא די בכך, בית המשפט אף נימק בגזר הדין, כי מרשנו מנע אירוע שיכול היה להסתיים באופן חמור ביותר. בסופו של יום העונש המקל אשר נגזר על מרשנו משקף את חלקו באירוע ואת הבעת החרטה הכנה על שהתרחש".