בית משפט השלום בבת ים חייב לאחרונה חברה קבלנית לשלם פיצויים בסך של כ- 35 אלף שקלים לבני זוג מפתח תקוה לאחר שהתעכבה במסירת דירתם.
בין בני הזוג לחברה הקבלנית לא הייתה מחלוקת לגבי עצם האיחור במסירת הדירה שברחוב מיכל לייב כץ, אלא בחישוב זמן העיכוב. בתביעה שהגישו בני הזוג באמצעות עורך הדין רגב אלקיים נגד החברה, הם טענו כי את הדירה שקיבלו בחודש מרץ 2019 היו צריכים לקבל כבר בפברואר 2018. את טענתם ביססו על פי הזמן שחלף מאז ניתן היתר בניה למבנה במאי 2016.
2 צפייה בגלריה
קיבלו את הדירה באיחור של למעלה משנה
קיבלו את הדירה באיחור של למעלה משנה
קיבלו את הדירה באיחור של למעלה משנה
(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)
קראו גם:
הנתבעים מצידם טענו כי המועד הנכון למתן היתר הבניה שעל פיו יש לבצע את החישוב חל באוגוסט 2016, כשאז הושלם אחרון האישורים הרלוונטיים על ידי הרשויות השונות, אישורים שבלעדיהם להיתר הבניה לא היה תוקף. בנוסף, לפי הנתבעים ישנם 8 שבועות של עיכוב אפשרי בעקבות הסכם עליו חתמו הצדדים באם יבקשו הרוכשים לבצע שינויים בדירה. לכן מבחינתם היו צריכים למסור את הדירה בספטמבר 2018.
בית המשפט קיבל את עמדת התובעים באשר למועד מתן היתר הבניה, אך הוסיף כי ניתן היה לקבל גם את עמדת הנתבעים לו אלו היו מכניסים סעיף המגדיר זאת בחוזה בין הצדדים. לצד זאת, קיבל גם את עמדת הנתבעים באשר לעיכוב בן 8 שבועות לאור שינויים שבוצעו בדירה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד רגב אלקיים
עו"ד רגב אלקיים
עו"ד רגב אלקיים
(צילום: שריר תקשורת)
לכן בסופו של דבר פסק בית המשפט כי הנתבעים לא ישלמו את כל הסכום שדרשו התובעים (44.5 אלף שקלים) אלא את רובו, ופסק על סכום של כ-31 אלף שקלים שהינו בגובה דמי השכירות החודשיים ששילמו בני הזוג עד שקיבלו את הדירה. כאשר בנוסף, תחויב החברה בתשלום אגרת בית משפט (כ-1,100 שקלים) ושכר טרחת עורכי דין (כ-3,000 שקלים) בתוספת הפרשי ריבית והצמדה.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה
פורסם לראשונה: 07:49, 23.11.21