טרגדיה: רפאל דגאי בן ה-5 נפטר אתמול (ראשון) בלילה מפצעיו בבית החולים שניידר בפתח תקוה. זאת לאחר שנפצע באורח אנוש מרכב שנמלט מהמקום ביום שבת לפני שבועיים אחר הצהריים בשדרות בן גוריון בנתניה. הלווייתו תתקיים היום (שני) בשעה 13:00 בבית העלמין שיכון ותיקים בנתניה.
2 צפייה בגלריה
רפאל דגאי בבית החולים שניידר
רפאל דגאי בבית החולים שניידר
רפאל דגאי בבית החולים שניידר
(צילום: פרטי)
רפאל אושפז בהתחלה בבית החולים לניאדו בנתניה והועבר לאחר מכן לבית החולים שניידר בפתח תקוה כשהוא מורדם ומחובר כל העת למכונת הנשמה. ביום חמישי שעבר פורסם בכלי התקשורת כי הוא נפטר מפצעיו אך אמו עדכנה את מיינט כי הוא עדיין נלחם על חייו. רק אתמול בלילה הלך הילד לעולמו כשבני משפחתו סביבו.
"הוא נפטר אתמול בשעת לילה מאוחרת", מספרת מיכל, האחות של אמו שמחה. "ציפינו לזה אבל כולם בהלם. ידענו שיש לרפאל מוות מוחי, ידענו שזה יקרה, אבל זה עדיין קשה. המשפחה המומה נוכח האסון. זה לא נתפס. זה קשה וכואב. הוא היה רק בן 5". מיכל מספרת שמרגע היוודע דבר מותו של רפאל, אמו לא מתפקדת, לא מסוגלת לדבר וכולה המומה וכואבת. "זה היה בעיקר קשה כשהיו כאלו שפרסמו שהוא מת לפני שזה קרה. זה כאב למשפחה נורא. עכשיו זה סופי, רפאל שלנו איננו".

2 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: יאיר שגיא)

אמו שמחה אמרה בשבוע שעבר כי "המצב לא טוב. המשפחה שלי שבורה ומרוסקת. המצב מאוד קשה". היא ביקשה שיתפללו לשלומו וקיוותה כי הוא יתעורר, אך לצערנו הרב הוא נפטר היום מפצעיו.
שתי חשודות במעורבות באירוע, האם בת ה-70 ובתה בת ה-50, נמלטו מהמקום ונעצרו, לאחר שמשטרת ישראל הפעילה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו לזיהוי ואיתור הרכב המעורב בתאונה. השתיים חשודות בשיבוש והעלמת ראיות, על ידי ניסיון תיקון הרכב במוסך ביום ראשון לפני שבועיים בבוקר. הנהגת החשודה, בת ה-70, היתה במעצר בית ושוחררה. נסיבות התאונה עדיין נבדקות בידי החוקרים והחקירה בשלבי סיום. בין השאר נבדק אם הנהגת סטתה מהנתיב ופגעה בילד בזמן שהלך על המדרכה או כשחצה את הכביש. נציין כי בכביש שבו אירעה התאונה אין מעבר חצייה ושוליים.

קראו גם:

"הייתי אצל ההורים שלי בבית בזמן שאבא שלי לקח את שני הילדים שלי לשחק בפארק שעשועים סמוך לשדרות בן גוריון בנתניה", שחזרה שמחה את הרגע בו היא שמעה על התאונה. ''אבא שלי החזיק את שני הילדים שלי והלך איתם ביחד. הוא לוקח אותם כל שבת, רק שהפעם זה נגמר אחרת". שמחה מתייחסת לעובדה שהנהגת פגעה לא רק בבנה הקטן שנאבק על חייו, אלא גם באביה. "אבא שלי יצא מהסיפור פצוע. הוא שוחרר מבית החולים עם שברים, חבלות ודימום ברגליים, שבר ביד ומכות יבשות", היא מפרטת וחושפת כי גם בנה הגדול עדיין בהלם מאז התאונה. "הבן הבכור שלי ממש בטראומה. הוא ראה הכל, את כל המקרה".
גיסה של שמחה אמר: "אנחנו כועסים על הנהגת. זה פשוט בלתי נתפס שככה נהגה הפוגעת. היא פגעה בילד באור יום בסביבות השעה חמש, זה לא היה לילה, היא ראתה מה שקרה והפקירה אותו ככה על הכביש, ולא הציעה לו עזרה אפילו, אלא פשוט נסעה. עוברי אורח עזרו לסבא ולילד ואם הנהגת היתה מציעה עזרה, יכול להיות שהמצב שלו היה אחרת, אולי היו עושים לו החייאה או משהו שיכול היה למנוע את המצב הזה".
יהי זכרו ברוך.