מתפללים לשלומו: שמחה, אמו של רפאל דגאי בן ה-5 שנפצע באורח אנוש בתאונת פגע וברח, לא משה ממיטתו במרכז הרפואי שניידר בפתח תקוה מאז יום שבת האחרון.
3 צפייה בגלריה
אמו של רפאל דגאי ליד מיטתו בשניידר
אמו של רפאל דגאי ליד מיטתו בשניידר
אמו של רפאל דגאי ליד מיטתו בשניידר
(צילום: פרטי)
"המצב לא טוב. המשפחה שלי שבורה ומרוסקת'', היא אומרת. ''המצב מאוד קשה. אני מבקשת שאנשים יתפללו בשביל הילד שלי. הוא לא מתפקד ומחובר למכונת הנשמה בשניידר ואני כל הזמן לצדו".
ניכר על שמחה שהיא עדיין לא מעכלת את האסון הכבד שנפל עליה ועל המשפחה: ''אין לי מושג מי זאת האישה שפגעה בילד שלי, אבל אני יודעת שהיא נסעה במהירות ופגעה בו. אם היא אמא, אני לא מבינה איך היא יכלה להפקיר ככה את הילד שלי?''.

3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: יאיר שגיא)

התאונה הקשה אירעה ביום שבת האחרון בשעה 17:00, אז נדרס רפאל דגאי בן ה-5 בשדרות בן גוריון בנתניה ונפגע באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים לניאדו עם פגיעה רב-מערכתית כשהוא מחוסר הכרה. לאחר מכן הועבר למרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקוה. מצבו עדיין מוגדר אנוש והוא מונשם ומורדם כעת ביחידה לטיפול נמרץ כשאמו שמחה ומשפחתו מסביבו.
לאחר התאונה נעצרו שתי חשודות במעורבות באירוע. מדובר באם בת 70 ובתה בת ה-50. שתיהן, על פי החשד נמלטו מהמקום ונעצרו במהלך הערב. זאת לאחר שמשטרת ישראל הפעילה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו לזיהוי ואיתור הרכב המעורב בתאונה. השתיים חשודות בשיבוש והעלמת ראיות, על ידי ניסיון תיקון הרכב במוסך ביום ראשון בבוקר. נסיבות התאונה עדיין נבדקות בידי החוקרים. בין השאר נבדק אם הנהגת סטתה מהנתיב ופגעה בילד בזמן שהלך על המדרכה או כשחצה את הכביש. יש לציין כי בכביש שבו אירעה התאונה אין מעצר חצייה ושוליים.
שמחה משחזרת את הרגע בו היא שמעה על התאונה: "הייתי אצל ההורים שלי בבית בזמן שאבא שלי לקח את שני הילדים שלי לשחק בפארק שעשועים סמוך לשדרות בן גוריון בנתניה. אבא שלי החזיק את שני הילדים שלי והלך איתם ביחד. הוא לוקח אותם כל שבת, רק שהפעם זה נגמר אחרת".

3 צפייה בגלריה
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
(צילום: גיל לרנר)

כאשר שמחה אומרת "אחרת" היא מתכוונת לעובדה שהנהגת פגעה לא רק בבנה הקטן שנאבק על חייו, אלא גם באביה. "אבא שלי יצא מהסיפור פצוע. הוא שוחרר מבית החולים עם שברים, חבלות ודימום ברגליים, שבר ביד ומכות יבשות".
לדבריה, גם בנה הגדול עדיין בהלם מאז התאונה. "הבן הבכור שלי ממש בטראומה. הוא ראה הכל, את כל המקרה".
מה אומרים כעת הרופאים?
"אין שינוי במצב של רפאל. אנחנו מתפללים שהמצב שלו ישתפר. הוא ילד מקסים. אנחנו רק מחכים שהוא יתעורר. אני יודעת שמחכה לנו עוד שיקום ארוך וימים לא קלים".

קראו גם:

מאז התאונה מגיעים מבקרים רבים לבית החולים שניידר כדי לתמוך בבני המשפחה ובפצועים. "אנחנו כועסים על הנהגת", מספר גיסה של שמחה. "זה פשוט בלתי נתפס שככה נהגה הפוגעת. היא פגעה בילד באור יום בסביבות השעה חמש, זה לא היה לילה, היא ראתה מה שקרה והפקירה אותו ככה על הכביש, ולא הציעה לו עזרה אפילו, אלא פשוט נסעה".
הוא מוסיף: "עוברי אורח עזרו לסבא ולילד ואם הנהגת היתה מציעה עזרה, יכול להיות שהמצב שלו היה אחרת, אולי היו עושים לו החייאה או משהו שיכול היה למנוע את המצב הזה. מזל שיש לנו משפחה תומכת אז כל המשפחה התגייסה לעזור לנוכח המצב".
נאחל רפואה שלמה לפצועים.