השבוע הוגש כתב אישום נגד שלושה תושבי נתניה, שלו סעדה (23), ציון אלמו (26) וחיים אלמו (29), בגין ניסיון החיסול של ראובן עטיה, לפני כשלושה שבועות.
הארכות המעצר בתיק זה התקיימו בבית משפט השלום בפתח תקוה.
בכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) מואשמים שלו סעדה, בנו של יצחק אברג'יל שנחשב לאחד מראשי הפשע המאורגן בישראל, וציון אלמו בדקירת עטיה, המכונה "מלך ההימורים של נתניה". שלו מואשם גם בירי לעבר הקורבן. האדם השלישי הוא חיים אלמו שמואשם בכך שסייע לאחיו ציון להסתתר מהמשטרה לאחר המעשה.
2 צפייה בגלריה
ראובן עטיה
ראובן עטיה
ראובן עטיה
(צילום: מהאינסטגרם)
מכתב האישום שהגיש עורך הדין דניאל איקן עולה כי הרקע לאירוע הדקירה והירי הוא חובות כספיים בסך של כ-30 אלף שקל שחב עטיה לאחיו של שלו סעדה, ירום סעדה. על פי כתב האישום, אחיו של שלו, פנה לעטיה וביקש שיחזיר את הכספים שהוא חייב לו. כשהחובות לא הוחזרו, שלו פנה למתלונן גם הוא וביקש ממנו להסדיר את החוב. כחצי שנה לאחר מכן, ציון פנה למתלונן, הציג את עצמו כשותף של יצחק אברג'יל, שאל אותו לגבי החזרת הכספים, והמתלונן השיב שהם יוחזרו ישירות לירום.
לפי כתב האישום, ב-14.2, בשעות אחר הצהריים, הגיע עטיה למסעדה ברחוב יוספטל בנתניה, כשמספר דקות לאחר מכן שלו וציון רצו לכיוונו כשהם מצוידים בסכינים יפנים, ושלו גם באקדח. השניים תקפו את המתלונן בגבו ובהמשך שלו דקר אותו בראשו וציון דקר אותו בפניו. בתגובה נמלט עטיה מאחורי דלפק המזון במקום ותפס סכין שהיתה שם כדי להתגונן. אז, שלו ירה בעטיה, פגע לו ברגל, ניסה להמשיך לירות אך מסיבה לא ברורה לא הצליח ונמלט מהמקום. ציון הגיע אל עטיה וניסה לדקור אותו כשעטיה מנסה להתגונן עם הסכין שתפס. אז חטף ציון את הסכין מעטיה, ניסה שוב לדקור אותו בבטן והפסיק כשאדם שהיה במקום הרחיק אותו ממנו. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום.

2 צפייה בגלריה
שלו סעדה
שלו סעדה
שלו סעדה
(צילום: מהפייסבוק)

בעקבות מעשיהם של התוקפים פונה עטיה לאחר האירוע לבית חולים לניאדו בעיר ואושפז כשהוא סובל מפצע ירי בירך שמאל וכן מחתכים בלחי שמאלי ובראש. חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) נתניה פתחו בחקירת המקרה עם הדיווח על אירוע הירי והדקירה. אחד החשודים נעצר כאשר הוא מסתתר בתוך ערימת בגדים.
עוד עולה מכתב האישום כי לאחר כמה ימים בהם ציון נמלט מהמשטרה הוא הגיע לביתו של חיים שסייע לו להסתתר עד שנעצר. בזמן שהסתתר בדירתו, כתב לו חיים הודעות טקסט: "תהיה בשקט אל תזיז כלום... כאילו אין אף אחד בבית... ציון, הם יודעים שאתה שם התקשרו לשרית עכשיו, אמרו לה 'אנחנו מחכים פה לא זזים היום'". עוד עולה מכתב האישום שבדירתו של שלו נמצאו כ-23 גרם של קוקאין.

קראו גם:

בבקשת המעצר עד לתום ההליכים שהוגשה נגד שלו וציון נכתב כי בחיפוש במכשיר הנייד ששימש את ציון בזמן בריחתו מהמשטרה נמצאו עדויות לתוצאות החיפוש הבאות: "ניסיון חיסול בנתניה"; "היעד לחיסול: ברחוב ... מלך ההימורים של נתניה"; "כיצד להתנהל בחקירה משטרתית"; "כללי התנהגות בחקירה פלילית"; "ניסיון לרצח – שחרור ממעצר"; "עבירת ניסיון רצח במשפט הפלילי"; "עונש של ניסיון רצח"; "מה העונש על ניסיון רצח"; "אלמו – חיפוש פסקי דין"; "פסקי דין אחרונים: כל פסקי הדין עבור ציון אלמו".
כתב האישום מייחס לשלו וציון עבירות של חבלה בכוונה מחמירה בצוות אחד, החזקת סכין שלא כדין וקשירת קשר. לשלו מיוחסות גם עבירות של נשיאת נשק ותחמושת והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. לחיים אלמו מיוחסת עבירה של סיוע לאחר מעשה. לפי בקשת המעצר עד לתום ההליכים שהוגשה נגד התוקפים, לשלו סעדה ישנן שתי הרשעות קודמות כשאחת מהן היא בגין החזקת סמים לצריכה עצמית, ואילו לציון אלמו ישנן חמש הרשעות קודמות, בהן סחר בסמים, עבירה של החזקת סמים לצריכה עצמית ועבירות של החזקת סכין, היזק לרכוש במזיד והפרעה לשוטר ואיומים.