בדרך לשביתה כללית בפתח תקוה: לקראת הדיון שנערך היום (ראשון) בכנסת, הבהיר ראש העירייה רמי גרינברג כי העירייה מתנגדת לחקיקה ותפעל יחד עם השלטון המקומי ועיריות נוספות כדי למנוע את אישור קרן הארנונה.
3 צפייה בגלריה
משאית זבל בפעולה
משאית זבל בפעולה
לא יפנו את הזבל בעיר?
(צילום: shutterstock)
על פי המתווה שמקדמת המדינה באמצעות משרד האוצר בימים אלו, כחלק מחוק ההסדרים תוקם קרן ארנונה, אליה יפרישו הרשויות המקומיות חלק מסוים מתוך ההכנסות מהגידול בארנונה העסקית שבעירן.
מתוך הקרן יינתן מענק שנתי לרשויות שיוציאו היתר בניה ליחידות דיור בשטחן, מתוך כוונה לעודד גם בניית בנייני מגורים בנוסף למבנים המסחריים. במקביל, קרן זו נועדה גם כדי לחזק רשויות חלשות יותר.
אלא שהצעת חוק זו יצרה סערה גדולה בקרב השלטון המקומי וראשי רשויות רבים בטענה כי משבר הדיור לא צריך להיפתר על חשבון הערים הגדולות שמכניסות סכומים גדולים ממסחר ותעסוקה ואת אותם כספים משקיעות בשירותים לתושבים.
על אף הניסיון להגיע להסדר לפני הדיון שאמור להיערך היום בנושא, כמו למשל הצעה לפיה הרשויות ישלמו סכום מופחת מהתכנון המקורי, עדיין ישנם ראשי רשויות שמתנגדים לכך.

3 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
רמי גרינברג. מתנגד לחקיקה
(צילום: ריאן)

רמי גרינברג כתב היום: "ברצוני להבהיר ולהדגיש כי עיריית פתח תקווה מתנגדת לחקיקת קרן הארנונה שמקודמת בימים אלה. דבר זה יפגע בהכנסות העירייה וישליך על השירותים השונים הניתנים לציבור הרחב בכללותו. לאור האמור העירייה פועלת בנושא יחד עם השלטון המקומי ועיריות נוספות בכדי למנוע את אישור הקרן".

אילו שירותים לא יפעלו בעיר החל מיום שני (15.5.23)?


מעיריית פתח תקוה נמסר: "לאור הודעת השלטון המקומי של הרשויות המקומיות, על השבתה ממחר בבוקר, בעקבות קידום חקיקת קרן הארנונה מהעסקים (לא מגורים), נעדכן כי גם בעיריית פתח תקוה תתקיים שביתה - העובדים יגיעו לעבודה אבל לא תהיה קבלת קהל ולא יהיה מענה טלפוני. מערכת החינוך בכללותה תמשיך לפעול כסדרה (גנים, בתי"ס, צהרוניות וכו). נמשיך לפעול ככל הנדרש בכדי למנוע את הפגיעה בהכנסות העירייה שבאמצעותם ניתנים שירותים לתושבי העיר בכלל תחומי החיים".

3 צפייה בגלריה
הוריו יפוצו באלפי שקלים
הוריו יפוצו באלפי שקלים
גני הילדים יפעלו כרגיל
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

מהמרכז לשלטון מקומי נמסר: על פי החלטת ראשי הרשויות בישיבת החירום שהתקיימה היום, בעקבות הצבעת ועדת הכספים על העברת ״קרן הארנונה״ כחלק מחוק ההסדרים, מודיע השלטון המקומי על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים החל ממחר, יום שני, 15.5.2023, אלא אם יוסר חוק קרן הארנונה מחוק ההסדרים.

קראו גם:

"אנחנו מתנגדים לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן נסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים. החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור.
"לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו".