ילד על הרצף האוטיסטי הלומד בכיתה א' בבית ספר בפתח תקוה לא מגיע לספסל הלימודים מזה למעלה משבוע. הסיבה: לטענת אימו, הוא חווה אלימות פיזית ומילולית מילד אחר בכיתה מתחילת השנה, ולאחר שהסייעת שלו הועזבה הוא נותר חסר אונים. "הילד בחרדות, בוכה ומתבודד", היא אומרת. בעירייה טוענים כי הילד השני "מטופל בצורה מיטבית על ידי צוות בית הספר".
2 צפייה בגלריה
הילד מפתח תקוה
הילד מפתח תקוה
הילד מפתח תקוה
(צילום: פרטי)

לטענתה של האם, ניצני האלימות שספג בנה מאותו ילד, החלו עוד בגן העירוני אלא שבשל היות הילד הנוסף, בעל צרכים מיוחדים גם כן, היא הכילה את האירועים. כעת היא אומרת שגם השנה בנה סובל מאותו ילד, שנוהג לפעול כלפיו באלימות פיזית ומילולית הכוללת: מכות, בעיטות, דחיפות קללות והצקות שונות. הקש ששבר את גב הגמל לדבריה, היה כאשר גם הסייעת הצמודה של בנה חוותה אלימות כלפי אותו ילד.
כשהאם שמעה על כך, היא מיד דרשה ממנה לפעול בדרך מסוימת, אלא שזו מתברר הייתה לא תקינה ולאחריה היא הועזבה.
"היא התקשרה אליי בוכה בעקבות האירוע שהיא חוותה מול אותו ילד, ובסוף פיטרו אותה באישון לילה כמו אחרון הפושעים, זאת למרות שהיא כבר כמה שנים במערכת וקיבלה מספר תעודות הערכה", משתפת האם. "פניתי במהלך התקופה למחנכת, למנהלת בית הספר, לגורמים שונים בעירייה וגם לרמי גרינברג בעצמו אבל לא נעשה דבר ואמרו לי שהילד מטופל.
"אני רוצה שהילד שלי ירגיש מוגן בבית הספר ונכון לעכשיו הוא נשאר בבית כבר יותר משבוע. הילד יחזור רק כשיחזירו את הסייעת שהייתה נקודת האור שלו במוסד החינוך או במידה והילד שמציק לו יועבר לכיתה אחרת".

2 צפייה בגלריה
הילד מפתח תקוה
הילד מפתח תקוה
הילד מפתח תקוה
(צילום: פרטי)

קראו גם:

איך המצב משפיע עליו?
"משפיע בצורה קשה מאוד. הוא בחרדות, בוכה, מתבודד, עצוב, לא נפגש עם חברים, ושואל למה פעלו בצורה כזאת מול הסייעת. זה ילד שעשה התקדמות אדירה מתחילת השנה ולנתק אותו מהסייעת שלו ומשגרה לה הוא רגיל זה פשוט אסון.
"גם לי ולבעלי זה קשה מאוד. שנינו שכירים ונאלצים להחסיר ימים בעבודה בעקבות האירועים. כל הבית בסיר לחץ ושאר הילדים לא מבינים מה קורה ולמה אח שלהם לא הולך לבית הספר. כל זה קורה במיוחד בתקופה לחוצה ורגישה ממילא בעקבות המלחמה. למה צריך להוסיף כאלו חרדות?".
מדוברות העירייה נמסר: "מפאת צנעת הפרט אנו מנועים מלפרט אודות המקרה, אך נציין כי גם התלמיד הנטען לגביו, הינו עם צרכים מיוחדים ומטופל בצורה מיטבית ע"י בית הספר וקיים שיתוף פעולה עם הוריו. התמונה המלאה שונה בתכלית מהנטען וצר לנו על כך".