סערה בגן ילדים עירוני בשכונת שעריה בפתח תקוה: כ-10 ילדים נדבקו במחלת הגזזת. בעקבות כך התבקשו כל הילדים להיבדק על ידי רופא ולקבל אישור לחזור לגן, וכך גם הומלץ להורים.
2 צפייה בגלריה
בדיקת גזזת - תמונת פייסבוק
בדיקת גזזת - תמונת פייסבוק
בדיקת גזזת
(צילום המחשה: shutterstock)

מהי גזזת? מדובר במחלת עור מידבקת המתבטאת בפטרייה שתוקפת את עור הקרקפת. המחלה הזאת הייתה נפוצה בישראל בשנות החמישים, וכעת מתברר כי חזרה במלוא עוזה. בעבר, הטיפול היה מקומי ובעיקר התבסס על הסרת השיער מהראש וכן מריחת משחות על הקרקפת. בשנת 2024 הטיפול הוא שונה ובעיקר מתמקד במתן תרופה דרך הפה.
השמועה על מחלת הגזזת שהתפשטה בגן גרמה לבהלה מסויימת בקרב ההורים. חלק מהם לא שלחו את הילדים עוד לפני שהתבקשו ללכת לרופא ולהביא אישור שלילד או לילדה אין גזזת.
הילדים שהגיעו עם אישורים יוכלו כמובן לחזור ללמוד, אולם הגן עצמו נסגר בשלב זה במטרה לחטא אותו. כאמור, יש חשש כי גם חלק מההורים עלולים להידבק ולכן גם הם נשלחו לבדיקות.

2 צפייה בגלריה
גן ילדים. התל"ן לא הכרחי?
גן ילדים. התל"ן לא הכרחי?
הילדים התבקשו להביא אישור מהרופא
(צילום המחשה: canva)

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "האגף לגני ילדים בעירייה פעל בהתאם לנדרש ובכפוף להנחיות של הגורמים האמונים על הנושא במשרד הבריאות. עם קבלת הפניה הראשונה על נגע בעור (פטריה) שנמצא אצל אחד הילדים, הגורמים באגף פנו לאחראית מטעם משרד הבריאות כדי לקבל הנחיות בנושא ופעלו על פיהן. בהתאם לכך, התלמידים נדרשו לחזור לגן עם אישור רופא. לאור העובדה כי במוצאי השבת האחרונה התקבל אבחון של רופא על גזזת, האגף לגני ילדים הנחה על סגירת הגן לצורך בדיקת הנהלים מול הגורמים האמונים על הנושא במשרד הבריאות. בנוסף, ההורים התבקשו להיבדק אצל רופא ולטפל במידת הצורך, כאשר במקביל העירייה ביצעה חיטוי בגן".