זקוקים לסיוע: מאיר אברהם וכטנהיים (18), בנה של אהובה וכטנהיים, מורה מחטיבת הביניים רמון בפתח תקוה, זקוק להשתלת לב וכבד בעקבות מום בליבו איתו נולד.
5 צפייה בגלריה
מאיר אברהם עם הוריו
מאיר אברהם עם הוריו
מאיר אברהם עם הוריו
(צילום: באדיבות המשפחה)
לשם כך הוא שוהה עם אימו בימים אלו בארצות הברית, שם הם נמצאים ברשימת המתנה להליך הרפואי המורכב. בשל העלויות הגבוהות של הטיפולים המוערכות במיליוני שקלים, יצאה משפחתו לאחרונה בגיוס המונים. "אנחנו מתפללים שכולם יזכו ליהנות מהאור של מאיר", אומרת אימו.
קראו גם:
אחיו הבכור של מאיר אברהם סבל אף הוא ממום בליבו, אך טיפולים שעבר ייצבו את מצבו. "איך שהוא שרדנו את זה", אומרת אהובה. "לאחר מכן הגענו לאיזשהי שגרה ואז נכנסתי להיריון עם מאיר במהלכו גילו את ההבחנה".

5 צפייה בגלריה
מאיר אברהם עם אמו בישיבת נחלים
מאיר אברהם עם אמו בישיבת נחלים
מאיר אברהם עם אמו בישיבת נחלים
(צילום: באדיבות המשפחה)

הייתה מחשבה להפסיק את ההיריון?
"לא היה לנו פשוט להחליט יחד, אבל אנחנו אנשים מאמינים והמשכנו עם ההיריון".
מאיר נולד, אך כבר בגיל שמונה ימים עבר ניתוח לב פתוח, ועד גיל ארבע וחצי עבר עוד שניים נוספים. "לאחר הניתוח האחרון קיבל מאיר המון תרופות", משחזרת אהובה. "3-4 שנים לאחר מכן הורידו לו חלק מהן ובגיל 12 לערך הוא עבר צנתור שלאחריו, ובמשך קצת יותר משנה פיתח מספר דלקות ריאות, במהלכן אף התאשפז ועבר צנתור נוסף. זו הייתה תקופה לא פשוטה בכלל".

5 צפייה בגלריה
מאיר אברהם. זקוק לסיוע
מאיר אברהם. זקוק לסיוע
מאיר אברהם. זקוק לסיוע
(צילום: באדיבות המשפחה)

איך מצבו השפיע על התפקוד שלו?
"הוא היה חלש יותר, ונעדר הרבה מבתי ספר לאורך כל השנים. הייתי קוראת לזה סוג של 'למידת פאזל'. חלק פה, חלק שם, לא שוטף ולא רצוף.
"שהיה כבן 14, מצבו התדרדר ונתנו לו תרופות נוספות. בהמשך קיבל עירוי של נוגדנים בכל חודש מאחר והוא איבד חלבון והמערכת החיסונית שלו נפגעה. לאחר מכן, החלה תקופת הקורונה ואז קיבלנו ארבעתנו, הנחיה לא לצאת מהבית בכלל. מאז פרוץ המגפה, מאיר, שלמד בישיבת נחלים, לא ביקר כמעט בישיבה, בטח לא בשנה הראשונה".
מה מצבו כרגע?
"המצב כרגע הוא שמאיר מועמד להשתלה של לב וכבד, כי הכבד הושפע ממצב הלב. הגענו לפני כשבוע לניו יורק, בה אנחנו שוהים בדירה של ארגון חסד, נפגשנו עם הרופאה ועכשיו אנחנו מחכים לראות אם יכניסו אותו לרשימת המתנה של ילדים שהיא קצרה יותר או לרשימה ארוכה יותר של המבוגרים".

5 צפייה בגלריה
מאיר אברהם. זקוק לסיוע
מאיר אברהם. זקוק לסיוע
מאיר אברהם. זקוק לסיוע
(צילום: באדיבות המשפחה)

מה עלות הניתוח?
"לא אמרו לנו בדיוק אבל ההליך עצמו סביב מיליון וחצי דולר. מלבד הניתוח, ישנם המון עלויות מסביב".
איך אתם מתמודדים עם המצב?
"כל השנים אנחנו נושכים שפתיים. בעלי עובד כיינן ביקבי כרמל, ומאז שבני הגדול נולד אני כמעט ולא עובדת. יש לנו הרבה ביקורות, טיפול בילדים וכו'. אף פעם לא ביקשנו עזרה מאף אחד. היחידים שעזרו הם ההורים שתמיד היו שם בשבילנו ונתנו כמה שיכלו. עכשיו זה הרבה מעבר למידותינו כל הסיפור".
יש רגעי שבירה?
"לא אומר שאין רגעים כאלו, אבל אחד הרגעים שאני זוכרת שלי היה מאוד קשה איתו, זו התקופה של מאיר בפגייה. הוא היה שם שלושה חודשים ובהם הוא לא אכל ולא עלה במשקל. זה מאוד הכביד עליי אבל בסופו של דבר צלחנו גם את התקופה הזאת. עברנו תקופות לא פשוטות בכלל.
"גם הבן הגדול שלי, סבל מאוד סביב העניין, והייתה תקופה ארוכה שהוא הרגיש שהקרקע נשמטת לו מתחת לרגליים. לא מעט פעמים הוא שאל 'היום אתם חוזרים הבייתה, נכון? לא ישאירו אתכם?' זה העסיק אותו כל הזמן. הוא עבר הכל בשרו והוא ידע מה זה אומר. זו הייתה חוויה מטלטלת".
בסוף חודש יוני סיים מאיר את לימודי התיכון בישיבה, וזמן קצר לפני שעלה עם אימו על המטוס לארצות הברית, הגיע איתה ועם ואביו, לשבת חגיגית במוסד החינוך בהשתתפות הבוגרים והוריהם. "הוא לא רצה ללכת בהתחלה, אבל שכנענו אותו להגיע", מספרת אהובה. "בליל שבת הוא נשאר עם חברים עד 5 לפנות בוקר והם דיברו, צחקו והשלימו פערים, זה עשה לו ממש טוב, וזה נורא ריגש אותי.
"אחרי שהגענו לארצות הברית, אחד החברים שלח תמונה בווטסאפ וכתב שהחברה הקימו חמ"ל התרמות בישיבה ובמקום ליהנות ולטייל בקיץ הם יושבים ומתקשרים לאנשים שיתרמו בשבילו. בכיתי ממש ששמעתי על זה. זה לא מובן מאליו".

5 צפייה בגלריה
מאיר אברהם
מאיר אברהם
מאיר אברהם
(צילום: באדיבות המשפחה)

אהובה מוסיפה: "אני רוצה לציים לטובה את ראש ישיבת נחלים, הרב שמואל לורנץ, שמעריך מאוד את מאיר והתקשר אליו פעמים רבות לאורך התקופה כדי להתעניין בשלומו. גם מנהלת חטיבת רמון, ליזה רכס, ויתר צוות בית הפסר התגייסו לעזור להפצת הקמפיין".
יש מסר שאת רוצה להעביר לקוראים?
"אני מבקשת ממי שיכול, להתפלל לרפואת מאיר אברהם בן אהובה טובה. מאיר הוא בחור ממש מיוחד, כשרוני בצורה בלתי רגילה, ואני חושבת שהוא לא נופל מאף אחד אחר בשום דבר. אמרתי לו שאני מקווה שיהיה בריא כמו שהשכל שלו בריא. הוא ילד כובש, משהו יוצא דופן.
"אנחנו מתפללים ומייחלים לרגע שימצאו לו את הטיפול המתאים והנכון ביותר כדי שיוכל לחיות חיים שגרתיים בצורה טובה ואיכותית ושיאיר את העולם בכל הכישורים שלו. שכולם יזכו ליהנות מהאור שלו".
לצד דבריה של אהובה, פירסם בעלה חיים פוסט ברשת החברתית וכתב בין היתר: "אשתי אהובה ארזה מזוודות לא לטיול או נופש, זה להציל את הבן שלנו שכל כך מתפללים עליו. עדיין אסור לנו לאבד זמן ובינתיים הטסנו אותו תוך כדי הגיוס לטובת הצלת חייו.
"אני רוצה להודות לכל אחד ואחת על העזרה והתרומות שתרמתם. הכל בזכותכם, אולם לצערי עדיין לא הגענו לחצי מהיעד ואני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם לא יהיה לנו מספיק מימון לתחילת הדרך... אנחנו מקבלים הכל באהבה ונלחמים מתוך אמונה שהקדוש ברוך יעזור לנו ולא יעזוב אותנו".
"אני מבקש מכם מעומק ליבי. תמשיכו לשתף כל מי שאתם מכירים ותעזרו לנו להגיע ליעד. הזמן הוא קריטי. כל יום שעובר יש יותר פגיעה באיברים קריטיים שמקבלים פחות חמצן. מסלק אני את המחשבה שחס ושלום בגלל כסף נצטרך להמתין ואז יהיה מאוחר. אני שם את הבושה בצד ופונה אליכם מלב אל לב, להמשיך לשתף כמה שיותר אנשים, ומברך אתכם שתמיד תהיו בצד הנותן ולא המקבל".

אפשרויות תרומה:

אפשרות נוספת לתרומות, דרך הביט למספר: 0547677607
לעדכונים - חדשות פתח תקוה