בעקבות מבצע "עלות השחר": כעס בקרב תושבים בשכונות הוותיקות בפתח תקוה בטענה להיעדר מרחבים מוגנים באזור מגוריהם. "הבניינים פה מתפרקים. לשלוח את הדיירים לחדר המדרגות זה כמו לשלוח אותם אל המוות", אומרת בתסכול תושבת שכונת יוספטל.
3 צפייה בגלריה
שכונת יוספטל פתח תקוה
שכונת יוספטל פתח תקוה
שכונת יוספטל פתח תקוה
(צילום: מתן דויטש)
כידוע מבצע "עלות השחר" שהחל ביום שישי נכנס ליומו השלישי, כאשר במהלך סוף השבוע נשמעו אזעקות ברחבי גוש דן והתקבלו דיווחים על נפילת 2 רקטות סמוך לחופי המרכז.
כעת, ולאחר שחוו נפילת רקטה בעירם במהלך מבצע "שומר החומות", מביעים תושבי השכונות הוותיקות בפתח תקוה את חששם מפני נפילות נוספות, כשהם טוענים להיעדר כמות מספקת של מרחבים מוגנים בסביבת מגוריהם.
בין היתר מדובר בתושבי שכונת יוספטל בה נמצאים שני מרחבים מוגנים ברחובות הסמוכים אסתר המלכה ושאול המלך וכן מרחב מוגן נוסף צפונית יותר אך לטענתם זה לא מספיק עבור אלו המתגוררים ברחובות אחרים.
3 צפייה בגלריה
שכונת יוספטל פתח תקוה
שכונת יוספטל פתח תקוה
שכונת יוספטל פתח תקוה
(צילום: מתן דויטש)
בשכונת קריית אלון למשל, על פי מפת המרחבים המוגנים של העירייה, אין בנמצא מקום בו יוכלו להגיע אליו התושבים בשעת אזעקה.
"ברחוב בו אני גרה ישנם בניינים ללא מקלט ובאלו שכן יש, הם אינם ראויים לאכלס בני אדם כי יש כאלו שמשתלטים עליהם ומאחסנים שם חפצים מכל הבא ליד", טוענת תושבת שכונת יוספטל.
"המרחב המוגן שבאסתר המלכה הוא מבנה חיצוני שהובא לשם. בשכונה שלנו יש עוד רחבות גדולות, אז מדוע לא להביא מבנים נוספים?
"זה לא ראוי שבזמן מלחמה לא יהיו לאנשים קשישים מקלטים. בקומה מתחתיי מתגוררת קשישה עם הליכון, לאן יקחו אותה? יש בבניין מישהי צעירה עם שני ילדים שברחה מהבית בימים האחרונים לאימה שמתגוררת באסתר המלכה כי יש שם מרחב מוגן קרוב. היא אומרת לי 'תברחי' אבל אין לי לאן. לאיפה אברח עם הילדים שלי?".
3 צפייה בגלריה
שכונת יוספטל פתח תקוה
שכונת יוספטל פתח תקוה
שכונת יוספטל פתח תקוה
(צילום: מתן דויטש)
קראו גם:
התושבת ממשיכה בכאב: "במקום לדאוג לשלם למסיבות בפארק ובאיצטדיון שידאגו בעירייה לפתוח מקלטים. איזה סדר עדיפויות יש להם? זה לא הגיוני, אנחנו במלחמה. אתמול הגיעו טילים למרכז ולא מעט אנשים מפחדים כאן".
בתוך כך, לאחר הודעות שהוציאו בסוף השבוע העירייה והעומד בראשה רמי גרינברג, על פתיחת המקלטים בעיר, ישנם תושבים שדיווחו כי חלקם כלל לא נפתחו. בין היתר התקבלו דיווחים על המקלטים ברחובות פרופסור שור, רוטשילד, ברנדה ועוד.
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה נערכת במהלך כל השנה לקראת מצבי חירום ורק לאחרונה התקיים בעיר "שבוע 360" בשיתוף פיקוד העורף וכל גופי החירום וההצלה, במטרה לרענן הנחיות ולהכין את העיר לכל תרחיש.
בשכונות הוותיקות בהן אין ממ"דים בדירות אנו נותנים לתושבים מענה למיגון במקלטים הציבוריים אשר חלקם נמצאים במבני ציבור או בבתי הספר בשכונה. במהלך סוף השבוע עשינו מאמץ לפתוח את כל המקלטים הציבוריים ואנו ממשיכים בתהליך גם כעת. מאחר ועל התושבים להגיע למרחב המוגן תוך 90 שניות קיימים מקרים בהם פיקוד העורף ממליץ להתמגן הכי מוגן שיש, כלומר גם אם זה בדירה עצמה בחדר פנימי או בחדר המדרגות בקומה אמצעית.
"אנו ממשיכים לפתוח את המקלטים הציבורים ברחבי העיר אך ממליצים לכל התושבים לבדוק את זמן ההגעה ובמידה והם לא מספיקים להגיע תוך 90 שניות לאתר את המרחב הכי מוגן שיש בסביבתם. אנו ממליצים להצטרף לאפליקציית פיקוד העורף ולהיכנס לאתר החירום העירוני או אתר פיקוד העורף למידע נוסף".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה