מחמם את הלב: עופר מנשה מפתח תקוה איבד את ארנקו הבוקר (חמישי) בסמוך לשוק העירוני. לאחר זמן מה יצר איתו קשר חיים סולומון בן ה-68 שמצא את הארנק והחזיר אותו לבעליו על כל תכולתו: 4,000 שקלים במזומן וכרטיסי אשראי.
"בסביבות השעה 11:00 הייתי באזור השוק וכנראה נפל לי הארנק מהכיס, בלי ששמתי לב בכלל", מספר עופר. "פתאום מתקשר אליי בן אדם ושואל אותי 'איפה הארנק שלך?', השבתי שהוא אמור להיות בכיס. אבל אז שמתי לב שהוא לא שם. אמרתי לו 'אתה צודק, הוא לא עליי'. הוא בתגובה אמר לי: 'אל תדאג, אני אדם מבוגר. הייתי אצלך בבית לפי תעודת הזהות ואני בא אליך להחזיר לך את הארנק'. זמן קצר לאחר מכן הוא הגיע ובאמת לא היה חסר כלום".
1 צפייה בגלריה
עופר מנשה (מימין) וחיים סולומון
עופר מנשה (מימין) וחיים סולומון
עופר מנשה (מימין) וחיים סולומון
(צילום: באדיבות עופר מנשה)
קראו גם:
מה עובר בראש באותו רגע?
"עזוב את הכסף, הבנתי שיש עוד אנשים טובים עם נשמות טובות. הוא לא רצה אפילו חלק מהכסף כתמורה. רציתי לקנות לו מתנה, והוא גם לא הסכים. הוא אמר לי: 'אם אני עושה מצווה ולוקח משהו בתמורה, סימן שלא עשיתי אותה עד הסוף'. נדיר שיש עוד אנשים כאלו".
חיים סולומון, תושב העיר בן ה-68 שמצא את הארנק , סיפר את שאירע מנקודת מבטו: "הלכתי ברחוב הברון הירש ופתאום ראיתי ארנק עבה בולט על הרצפה. פתחתי אותו ומצאתי סכום כסף במזומן. קיוויתי שאמצא פרטים מזהים ואכן הייתה שם תעודת זהות. הסתכלתי על הכתובת והחלטתי ללכת אליו הביתה, במקום לתחנת המשטרה שהייתה מרוחקת יותר. שם פגשתי את אימו שמסרה לי את מספר הטלפון. אחרי שדיברנו הגעתי אליו והוא מיד רצה לתת לי מתנה, אבל הסברתי לו שהמצווה יותר יקרה מהכסף. לאחר מכן הוא נתן לי חיבוק גדול".
איך הרגשת כשראית את תגובתו?
"לפני מספר חודשים נפלתי מגובה רב ופינו אותי באמבולנס וכשהרופא ראה אותי הוא שאל 'איזו מצווה עשית שנשארת בחיים'. אחרי שאלה כזו הבנתי את הערך של מצווה וכשהחזרתי את הארנק זה עשה לי טוב. אמרתי לעצמי בלב שאמנם שברתי כמה צלעות בנפילה, אבל הערך של מצווה גדול מכל דבר. חוץ מזה שאנחנו, תושבי פתח תקוה, מפגינים ערבות הדדית האחד כלפי השני".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה