מטען נפץ שהוסווה כשקית גלידה: פרקליטות מחוז מרכז הגישה בסוף השבוע כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד תושב אור יהודה, בן 23, בחשד כי הניח מטען חבלה בבניין ברחוב שרגא רפאלי אליו נכנס כשהוא לבוש בבגדי שליח ומצוייד בשקית של גלידה "גולדה". כך הוא תועד:

היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שרון פתחה בחקירה עם קבלת דיווח על מטעני חבלה שהונחו בפתח ביתם של תושבי פתח תקוה וסביון. במהלך החקירה הסמויה אספו חוקרי היחידה ראיות וממצאים מהזירות ובתאריך 24.4.22 עצרו השוטרים את החשוד - צעיר תושב אור יהודה. לאחר שבתחילת השבוע שעבר הוגשה הצהרת תובע נגד הצעיר, הוגש כאמור בימים האחרונים כתב אישום נגדו לבית המשפט המחוזי.
לפי המתואר בכתב האישום, בתאריך ה-5 בפברואר הגיע הנאשם בשעת לילה מאוחרת לבניין מגורים בכתובת שרגא רפאלי 9 באמצעות קטנוע לבן אליו מחובר ארגז הנושא את שם חברת השליחויות וולט, וכשהוא מצויד בשקית של גלידה גולדה. אלא שבמקום גלידה, הגיע ה"שליח" עם לבנת חבלה אליה חובר מקלט אלחוטי.

הדייר הבחין במטען

הצעיר נכנס לבניין כשהוא חובש קסדה ולבוש בבגדי שליח של חברת השליחויות הפופולרית, עלה לקומה ה-14, הוציא את מטען החבלה מהשקית, הצמיד אותה לדלת של אחת הדירות בקומה באמצעות מגנט ושב למעלית. הנאשם יצא מהבניין כשהוא אוחז את השקית בידיו, עלה על הקטנוע ונמלט מהמקום.
2 צפייה בגלריה
השליח שהניח את המטען
השליח שהניח את המטען
השליח שהניח את המטען
(צילום: ממצלמת האבטחה)
למחרת, בשעה 6:45 יצא הדייר מדירתו ולאחר שהבחין במטען דיווח למשטרה והורה לאשתו להיכנס לממד עם ילדיהם. כעבור כשעה נוטרל המטען על ידי חבלני המשטרה.
עוד עולה מכתב האישום כי בשעת אחר הצהריים של אותו יום, הבחין עובד עיריית אור יהודה בקטנוע לבן ללא לוחית זיהוי אשר חונה בשדרות אריאל שרון בעיר. בהמשך נמצאה לוחית הזיהוי בה השתמש הצעיר באירוע כשהיא מונחת בתוך שלולית.
קראו גם:
הצעיר לא הסתפק במעשיו, וחודש בדיוק לאחר מכן הניח מטען חבלה מתחת לרכבו של תושב רחוב דוכיפת בסביון.
כחלק מחקירת האירועים ובשלב איסוף הראיות, זיהו חוקרי המשטרה קעקוע על עורפו של החשוד ובו נעזרו כדי להוביל ללכידתו (ראו בתמונה). בהמשך הגיעו ב-24 באפריל חוקרי משטרה אל ביתו כדי לבצע חיפוש. באותו זמן הוא יצא מביתו עם כלבו אלא שאז התבקש על ידי השוטרים להזדהות בפניהם. הצעיר סירב לענות לשאלות השוטרים, והזדהה בשם אחר. רק בשלב מאוחר יותר הזדהה בפרטיו הנכונים אך גם אז סירב למסור את מכשיר הנייד שברשותו.
2 צפייה בגלריה
הקעקוע על הנאשם
הקעקוע על הנאשם
הקעקוע על הנאשם
(צילום: פרטי)
במהלך החיפוש שביצעו השוטרים נמצאו אצל הצעיר בקטנוע קוקאין במשקל של 6.23 גרם, מריחואנה במשקל של 4.85 גרם ושלט לבן מחובר למחזיק מפתחות. כמו כן נמצאו בביתו בין היתר מריחואנה במשקל 9.41 גרם, קוקאין במשקל 8.71 גרם, משקל אלקטרוני ו- 4,408 שקלים במזומן.
כעת מואשם הצעיר בשלל עבירות, בהן: ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, ניסיון לחבול בחומר נפיץ, נשיאת נשק שלא כדין, שיבוש מהלכי משפט, שימוש ברכב ללא רשות, שינוי זהות של רכב והחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית.
עורך דינו של החשוד, עורך הדין גלעד מנשה מסר כי "מרשי מכחיש מכל וכל את האשמות כפי שמופיעות בכתב האישום. תגובה מסודרת תועבר לאחר שחומר החקירה יעמוד בפנינו".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה