סוכות תשפ״ה

זמני כניסת ויציאת סוכות בפתח תקוה: החג יכנס ביום רביעי ה-16 באוקטובר, יד תשרי, בשעה 17:26 וייצא ביום חמישי ה-17 באוקטובר, טו תשרי בשעה 18:41. יום למחרת, זמני כניסת ויציאת שבת בפתח תקוה: השבת של ה-19 באוקטובר בירושלים, י"ז בתשרי התשפ"ה, תיכנס ביום שישי בשעה 17:42 ותצא למחרת בשעה 18:40.

"למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל" (ויקרא כ"ג, מ"ג)


האם שאלתם את עצמכם פעם: מדוע נצטווינו לבנות סוכה בחודש תשרי אם יציאת מצרים, שלזכרה אנו בונים את הסוכה, היתה בחודש ניסן? ראש השנה ויום הכיפורים, מהם רק נפרדנו, נקראים "הימים הנוראים". ימי חג הסוכות העליזים נקראים "ימי אהבה". מדוע?

הרב גמליאל הכהן רבינוביץ מסביר בספרו 'טיב הפנינים' כי בימים הנוראים אנו מתפללים הרבה על הגשמיות. אנחנו רוצים פרנסה טובה, חיים טובים, בריאות, ילדים. אם כך אפשר לטעון כי שבנו בתשובה מהפחד שייגזרו עלינו גזירות רעות וכמובן משום שאנחנו רוצים להיכתב בספר פרנסה וכלכלה. אבל כשמגיע חג הסוכות ואנחנו יוצאים לדירת ארעי, גם כשקר וגשום ולא נעים, אנחנו מראים להקב"ה כי שבנו בתשובה שלימה מאהבתנו אליו. הקב"ה, אנחנו אוהבים אותך.זוהי הזדמנות נהדרת להראות להקב"ה עד כמה אנחנו אוהבים אותו.

קראו גם:

השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, בחג הסוכות הזה, נקבל על עצמנו לאהוב את הקב"ה בכל מאודנו ובכל לבבנו ולהוכיח לו כי חזרנו בתשובה מאהבה ולא מפחד ויראה. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד לאליזבת בת אירנה (צורקוב) והיא תשוב הביתה במהרה. שבת שלום וחג שמח.