עיריית פתח תקווה חנכה אמש (ב') את גשר 'נובה' לזכרם של הנרצחים ובתוכם 16 בני ובנות העיר, שנרצחו באכזריות במסיבת הנובה שהתקיימה ברעים ב-7 באוקטובר 2023.
2 צפייה בגלריה
חנוכת גשר נובה פתח תקוה
חנוכת גשר נובה פתח תקוה
חנוכת גשר נובה פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)

בין הנרצחים מתושבי פתח תקווה, גם עידן שתיוי וענבר הימן שגופותיהם מוחזקות בשבי ארגון הטרור חמאס. טקס חנוכת הגשר התקיים ברחוב אנדרסן 8 בפתח תקוה במעמד ראש העיר רמי גרינברג ובהשתתפות בני נוער וצעירים מפתח תקווה. גשר נובה, המחבר בין שכונת נווה גן לרמת ורבר מעל ציר ז'בוטינסקי, מוקדש לזכרם של כל הצעירים והצעירות שקיפחו את חייהם באותו יום טראגי.
לאחר הטקס, אגף חברה ונוער בעיריית פתח תקווה קיים מפגש עם צעירים ובני הנוער, ואירוע זיכרון לנרצחים הרבים שרק רצו 'לחגוג את החיים' במסיבת הנובה. באירוע הוצבו דוכני תרומה בהם נמכרו חולצות וסיכות עם כיתוב "נובה", כאשר כל ההכנסות יוקדשו לשיקומם של ניצולי הנובה. בסוף האירוע הושמע הטרק האחרון של מסיבת הנובה.
ראש העיר, רמי גרינברג, אמר: "גשר הנובה הוא הרבה יותר מגשר פיזי – הוא סמל לזיכרון ולחוזק שלנו כתושבים וקהילה. אנו זוכרים את יקירינו שנרצחו ב-7 באוקטובר באכזריות, אך אנו גם מחויבים להמשיך את שמחת חייהם, לחיות, לאהוב ולרקוד. זכרם יישאר חרות בלבנו לעד, ואנו נמשיך לבנות עתיד טוב יותר מתוך האחדות והתקווה."

2 צפייה בגלריה
חנוכת גשר נובה פתח תקוה
חנוכת גשר נובה פתח תקוה
חנוכת גשר נובה פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)

קראו גם:

במהלך השנה האחרונה, פעלה עיריית פתח תקווה להנצחת הנופלים במתקפת ה-7 באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל. בין מגוון האירועים שהוקדשו לזכרם, נחנכו גשר אסף חממי ז"ל, גשר מבצע ארנון, פארק חרבות ברזל וגשר ה-7 באוקטובר. בנוסף, העירייה ממשיכה לארגן אירועים לזכר הנופלים, ונמצאת בקשר הדוק עם משפחות החללים.

בני ובנות העיר פתח תקוה שנרצחו בפסטיבל נובה:

אברהם גלעד טיברג – בן 24 במותו
אולגה נעמי רומשקין – בת 28 במותה
אוראל אבוחצירה – בן 25 במותו
אורי טשרניחובסקי – בן 29 במותו
אליה טולדנו – בן 28 במותו
אלירן מזרחי – בן 23 במותו
ברונה ולאנו פונטס – בת 24 במותה
הדר חושן – בת 27 במותה
חזי יחזקאל חנום – בן 32 במותו
חנני גלזר – בן 24 במותו
ירין משה אפרים – בן 24 במותו
מאיה ביטון – בת 22 במותה
עדי עדיאל טויטו – בת 32 במותה
עידן שתיוי – בן 28 במותו
ענבר הימן – בת 27 במותה
קארינה פריטיקה – בת 23 במותה
יהי זכרם וזכרן ברוך