אוניברסיטה סינית במקום בית ספר לילדי השכונה: תושבי קריית מטלון פנו לאחרונה לעיריית פתח תקוה בבקשה לפתוח בית ספר יסודי בשכונתם. זאת בעקבות טענותיהם להתנהלות לא תקינה של הסעות התלמידים לבית הספר הדר וכן בשל תחושת ניתוק משאר העיר.
1 צפייה בגלריה
האוניברסיטה הסינית פתח תקוה
האוניברסיטה הסינית פתח תקוה
האוניברסיטה הסינית פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
כזכור, לפני כחודש דיווחנו על טענות הורים להתנהלות לא תקינה של נהגי ההסעות שמסיעים את ילדיהם לבתי הספר שמחוץ לשכונה, ובעיקר לבית הספר הדר.
ההורים טענו לחוסר סבלנות וצעקות מצד הנהגים כשבאחד הפעמים לדבריהם, נהג קילל את התלמידים והשליך את תיקיהם אל מחוץ לאוטובוס.
כעת פונים התושבים לעירייה בבקשה לפתוח מחדש בית ספר יסודי בשכונה לאחר שהאחרון שפעל בו, מעלה הזיתים, נסגר בשנת 2004 ולאחרונה נפתח בשטח בו פעל, קמפוס של האוניברסיטה הסינית UIBE.
מלבד נושא ההסעות, ציינו התושבים בפנייתם כי "שכונת מטלון מנותקת טופוגרפית מהעיר ומוקפת באזורי תעשייה, ולכן ישנה סכנה ממשית לביטחון הילדים בהגעתם אל בית הספר ובחזרה ממנו. ישנם ילדים קטנים היוצאים באמצע היום מהלימודים ו/או מאחרים להסעות ונאלצים לנסוע בתחבורה הציבורית".
קראו גם:
פעילה חברתית בשכונה הוסיפה: "לפי איך שזה נראה כרגע, לא נראה שיש פעילות ענפה בקמפוס של האוניברסיטה הסינית ולכן לדעתנו אפשר לשקול אפשרות להחיות את המקום על ידי הוספת בית ספר.
"אפשר אפילו להעשיר את הידע של התלמידים עם לימודי סינית וסייבר. השכונה הזו עברה יותר מדי שינויים, בואו ניתן לילדים את מה שהם צריכים. למה שלא ילמדו קרוב ליד הבית?".
מדוברות העירייה נמסר: "משרד החינוך הוא הגורם שמאשר לפתוח בית ספר והוא הגורם שמקצה צוותי הוראה לכל מוסד. בהתאם לכך, משרד החינוך לא מכיר ולא מאשר בתי ספר שאין הצדקה לפתוח אותם ושאינם מסוגלים להכיל 30 תלמידים בכיתה ולהראות אפשרות צמיחה.
"בקריית מטלון אין היקף מספק של תלמידים שיעמוד בדרישות המשרד ואף לא צפוי גידול בשכונה בשנים הקרובות. בשל זאת, אין כל היתכנות שהמשרד יאשר לפתוח בית ספר המיועד רק לשכונה. לצד זאת, העירייה מקדמת את בניית בית הספר שימוקם בערך בין שכונת פסגת הדר לקרית מטלון וישרת את שתי השכונות - מה שיצדיק מבחינת משרד החינוך להפעיל את המוסד.
"יצויין כי אחרי שנים שבהן המבנה במעלה הזיתים נותר נטוש, העירייה קידמה לאחרונה שיפוץ ושדרוג מקיף ויסודי שבמסגרתו שוקם האזור לטובת פעילות מוסד אקדמאי ייחודי אשר צפוי להתפתח עוד יותר".