לראשונה, פותחת אוניברסיטת העילית הבינלאומית UIBE קמפוס בישראל באישור המל״ג. בשלב הראשון תציע האוניברסיטה שתיקרא: UIBE-ISRAEL האוניברסיטה הסינית הבינלאומית בישראל, מסלול ייחודי ובלעדי לתואר ראשון במנהל עסקים. בהמשך ייפתחו פקולטות ותוכניות לימוד נוספות. מדובר באוניברסיטה לכל דבר ועניין שתכלול גם מחקר אקדמי.
4 צפייה בגלריה
האוניברסיטה הסינית בפתח תקוה
האוניברסיטה הסינית בפתח תקוה
האוניברסיטה הסינית בפתח תקוה
(צילום: טל משולמי)
תכנית מנהל העסקים של UIBE נחשבת לאחת מתכניות מנהל העסקים הטובות והמבוקשות. תכנית זו נועדה לתת למנהלי העסקים של העתיד כלים מקצועיים לפעול ולהוביל בעולם דינמי, טכנולוגי וגלובלי, עולם בו שרשרת האספקה עוברת הלוך ושוב בין יבשות שונות ודוברת כמה שפות ותרבויות עסקיות.
קראו גם:
התואר במנהל עסקים מאופיין בחשיבה גלובלית ויעניק לבוגרים הישראלים סט של כלים שיאפשר להם לקחת חלק ולהוביל בתפקידי מפתח על קשת היחסים בין סין, ישראל והמערב ויעניק להם יתרון תחרותי משמעותי בישראל ובעולם.
הלימודים יתקיימו בעברית ובאנגלית ובמסגרתם משולבים גם לימודי השפה הסינית (דיבור, כתיבה וקריאה) לרמת יכולות של יזמות ועסקים בישראל ובעולם, עם סין ובסין. בסיום הלימודים יזכו הסטודנטים בתואר אקדמי בינלאומי יוקרתי והיכרות מעמיקה עם השוק, התרבות העסקית והשפה הסינית.
4 צפייה בגלריה
אוניברסיטה סינית בפתח תקוה
אוניברסיטה סינית בפתח תקוה
אוניברסיטה סינית בפתח תקוה
(צילום: טל משולמי)
עיריית פתח תקוה הכשירה לטובת הפרוייקט שטח בשכונת סטרטסיב בקרבה למרכזי עסקים ובילוי בעיר, כאשר בעתיד תקים העירייה קריה אוניברסיטאית חדשנית ומתקדמת שתכלול את קמפוס הקבע של האוניברסיטה, מרכז חדשנות ויזמות ומכוני מחקר ושתהיה באינטגרציה מלאה עם הסביבה העירונית ועם הקהילה המקומית בפתח-תקוה.
בראש האוניברסיטה עומד צוות ניהולי מוביל, סיני וישראלי:
נשיא האוניברסיטה: אלוף (במיל.) מתן וילנאי, לשעבר שגריר ישראל בסין וכן שר, חבר-כנסת וסגן הרמטכ"ל לשעבר.
נגיד האוניברסיטה: פרופ' ג'יאנג צ'ינגז'ה - יו"ר המועצה העליונה של אוניברסיטתUIBE .
סגן הנשיא לעניינים אקדמיים: פרופ' גדי רביד - בעל 45 שנות ניסיון באקדמיה הישראלית הכוללים תפקידי דיקאן של בתי ספר אקדמיים שונים והובלת תכניות אקדמיות.
המרצים באוניברסיטה חלקם ישראלים וחלקם סינים ובהם: פרופ' גדי רביד, פרופ' ג'ון גונג, פרופ' לי שיאומנג, דר' שרון סורוקר, פרופ' שי שינגסונג, דר' יובב עשת, פרופ' ליו באוצ'נג ועוד.
כחלק מתוכנית הלימודים וללא תוספת לשכר הלימוד ייסעו הסטודנטים פעמיים לביקור לימודים בסין. הנסיעה הראשונה: לסמסטר קיץ אינטנסיבי (כ4 שבועות), לטובת העמקת השליטה בשפה הסינית ולהיכרות באופן בלתי אמצעי עם סין. הנסיעה השנייה: לסמסטר מלא בשנה ג', לטובת לימודים באוניברסיטת האם והתמחות מקצועית בחברות המובילות בסין. נסיעות אלו תסייענה לסטודנטים לפתח קשרים ולפתוח דלתות לתפקידי מפתח וניהול עם ומול השוק הסיני, בישראל ובעולם.
אלוף במיל. מתן וילנאי: "סין עוברת בשנים האחרונות תהליכי פיתוח ומודרניזציה מואצים והיא מובילה עולמית בתחומים של טכנולוגיה, חלל, מחשוב ומחקר אקדמי. סין היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ולפי התחזיות עד 2028 תעקוף את ארה"ב. סין היא גם שותפת הסחר השנייה בגודלה עם ישראל ומנוע צמיחה אדיר לתשתיות ולמשק הישראלי. הצורך והביקוש ההולך וגובר למנהלים בעלי ניסיון והיכרות עם עולם העסקים של סין מצריך מתן מענה אקדמי ממסדי.
תוכנית מנהל העסקים של UIBE היא אחת מתכניות מנהל העסקים הטובות והמבוקשות. תכנית זו נועדה לתת למנהלי העסקים של העתיד כלים מחקריים, מקצועיים ואקדמיים לפעול ולהוביל בעולם דינמי, טכנולוגי וגלובלי.
כחלק מתכנית הלימודים ילמדו הסטודנטים גם את השפה הסינית ברמה של כלי עבודה אפקטיבי. מסלול הלימודים של ISRAEL-UIBE יאפשר לבוגרים לפתח קשרים נרחבים ויפתח בפניהם דלתות לתפקידי מפתח וניהול עם ומול השוק הסיני, בישראל ובעולם ויעניק לבוגרינו יתרון תחרותי משמעותי בשוק העבודה העתידי".
4 צפייה בגלריה
יוצאים לדרך: אוניברסיטה סינית בפתח תקוה
יוצאים לדרך: אוניברסיטה סינית בפתח תקוה
יוצאים לדרך: אוניברסיטה סינית בפתח תקוה
(צילום: טל משולמי)
רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקוה: "בשנתיים וחצי האחרונות אנו מבצעים מהלכים עמוקים ומשמעותיים ליצירת מענה אקדמי איכותי שכמותו לא קיים בארץ. פתח-תקוה הינה מטרופולין מרכזי המשלב אקדמיה מובילה וחדשנית, תעשיית הייטק מתקדמת ומרכזים רפואיים מהטובים ביותר.
אני מברך את ISRAEL-UIBE האוניברסיטה הסינית הבינלאומית בישראל על פתיחת הקמפוס בפתח-תקוה. אנו משקיעים רבות בקריה האוניברסיטאית ובקמפוס חדשני וראוי לאוניברסיטה על מנת ליצור יחסי גומלין והפריה הדדית במרחב שיעודד סקרנות, למידה וחקר. שיתופי פעולה אלו יקדמו את ההשכלה הגבוהה בישראל בכלל ובפתח-תקוה בפרט."
פרופ' ג'יאנג צ'ינגז'ה יו"ר המועצה העליונה של UIBE ונשיא משותף ב ISRAEL-UIBE: "אני נרגש לפתוח את הקמפוס הבינלאומי שלנו בישראל. זוהי אבן דרך משמעותית לאקדמיה בסין ובישראל. הסטודנטים והחוקרים הישראלים ידועים במצוינות, ביכולות ובנמרצות שלהם ואלו ערכים שאנחנו מעריכים מאוד. התואר של אוניברסיטת UIBE הוא מבוקש ויוקרתי ודרישות הקבלה למסלולים השונים גבוהות. אנו נעמיד את מיטב הפרופסורים, המרצים ותוכניות הלימוד אשר יובילו את הסטודנטים של ISRAEL-UIBE להצלחה, להובלת שיתופי פעולה והשתלבות בכלכלה הסינית המשגשגת שנמצאת בצמיחה מתמדת".
4 צפייה בגלריה
אוניברסיטה סינית בפתח תקוה
אוניברסיטה סינית בפתח תקוה
אוניברסיטה סינית בפתח תקוה
(צילום: טל משולמי)
UIBE היא אוניברסיטת עילית בינלאומית לכלכלה וניהול גלובלי – המקבילה הסינית של "לונדון סקול אוף אקונומיקס". האוניברסיטה נמצאת במרכז בייג'ינג, ונחשבת לאחת האוניברסיטאות התחרותיות בסין. מתקבלים אליה רק האחוזון העליון בקרב הנבחנים במבחני הקבלה לאוניברסיטאות בסין. האוניברסיטה מדורגת באופן קבוע במקום הראשון או השני בסין במקצועות הניהול והכלכלה. האוניברסיטה מוגדרת כ״אוניברסיטת מפתח לאומית״ ומדורגת כ-״דאבל פירסט קלאס״ (הדירוג הגבוה והיוקרתי ביותר לאוניברסיטאות בסין).
לאוניברסיטה 18 פקולטות אקדמיות, 10 מכוני מחקר וכ- 160 תוכניות לימוד לתואר ראשון, תואר שני ודוקטורט.
באוניברסיטה לומדים סטודנטים מ- 148 מדינות, ובין בוגריה ניתן למצוא נשיאי אוניברסיטאות, מנהיגים ובכירי משק רבים: מנכ"ל דויטשה בנק, ראש העיר שנגחאי, מנכ"ל בנק אוף צ'יינה, סגן נשיא פרוקטר אנד גמבל, מנכ"ל ג'יי. פי. מורגן, שר המסחר ושיתוף פעולה כלכלי של סין, שגריר סין בארצות הברית ועוד.
לעדכונים - חדשות פתח תקוה