יצחק ברא"ז, חבר מועצת עיריית פתח תקוה לשעבר, שכיהן גם כשופט בית משפט השלום בתל אביב הלך לעולמו אתמול (ראשון), שעות ספורות לאחר שחגג בביתו עם משפחתו את יום הולדתו ה-95.
יצחק, שנשא את שם המשפחה אותו מכירים היטב תושבי העיר, היה נכדו של זאב ברא"ז ממתיישבי פתח תקוה ובעצמו התגורר בכל שנות חייו ברחוב אחד העם. לאחר שסיים תואר ראשון במשפטים בבית הספר למשפט וכלכלה בתל אביב, פתח יצחק בתחילת שנות החמישים משרד עורכי דין בפתח תקוה בראשו עמד עד שנת 1982, אז מונה לשופט בבית משפט השלום בתל אביב.
בתווך, כיהן כנשיא בית המשפט הצבאי בשומרון במסגרת שירות המילואים והיה בהרכב בית המשפט שחרץ גזר דין מוות על 4 צעירים משכם שרצחו 4 ערבים מעירם לאחר שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל, אולם גזר הדין הומר לאחר מכן במאסר עולם.
3 צפייה בגלריה
יצחק ברא"ז עם רעייתו
יצחק ברא"ז עם רעייתו
יצחק ברא"ז עם רעייתו
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:
בשנת 1978 התמודד ברא"ז על תפקיד ראש העירייה, אך הפסיד בבחירות לדב תבורי ולאחר מכן שימש כחבר מועצה ויו"ר האופוזיציה עד 1982, אז מונה כאמור לשופט בית משפט השלום בתל אביב, תפקיד בו כיהן עד שנת 1994. גם לאחר שפרש לגמלאות המשיך יצחק בתפקידיו הציבוריים והיה במשך כעשור יו"ר ועדת המומחים לנפגעי גזזת.
תפקיד נוסף שמילא יצחק היה ממלא מקום יו"ר ארגון הספורט העממי בישראל, במסגרתו ארגן צעדות רבות ברחבי הארץ,בין היתר באזור הכנרת ומצדה.
3 צפייה בגלריה
יצחק ברא"ז בחגיגת יום הולדתו, שעות לפני שנפטר
יצחק ברא"ז בחגיגת יום הולדתו, שעות לפני שנפטר
יצחק ברא"ז בחגיגת יום הולדתו, שעות לפני שנפטר
(צילום: באדיבות המשפחה)
אתמול (ראשון) שעות ספורות לאחר שחגג בביתו את יום הולדתו ה-95 עם משפחתו הלך לעולמו. "כל הילדים והנכדים היו במוצאי שבת עד 12 בלילה ואתמול (ראשון) בשעות הבוקר הוא הפסיק לנשום", סיפרה בתו עורכת הדין ספי ברא"ז-יונג. "הוא מת מוות של גיבורים ואצילים. בדיעבד, הוא עשה לנו סוג של מסיבת פרידה".
מה היה מצבו במהלך הערב?
"הוא היה מדהים. בירך אותנו, ובירך את אמא שלי כי הם חגגו השבוע גם 64 שנות נישואין. הוא אמר לה שהוא רוצה עוד הרבה שנים ביחד וזה היה משהו סימבולי. הוא תמיד פירגן לאמא שלי והייתה הם זוגיות מטורפת. בגלל כל ההתנהלות במהלך הערב, פטירתו הייתה מאוד פתאומית והיינו בהלם".
רבים מכירים אותו לאור תפקידיו הציבוריים, אבל איזה אבא ואיש משפחה הוא היה?
"בילדותי אני זוכרת שבמשך שנים הוא עבד מאוד קשה. אחת התכונות שאפיינו אותו הייתה חריצות. הוא היה קם ב 4 לפנות בוקר, הולך לבריכת גורדון כדי לשחות וחוזר ב-8 כדי לנהל את משרד עורכי הדין ביד רמה. במשך עשרות שנים הוא גם היה מתייצב בכל ראשון בינואר כדי להגיש את התביעה הראשונה של אותה שנה.
"בעשור האחרון שהיה בבית גילינו צדדים מאוד רכים, משפחתיים ומצחיקים שלו. הוא היה אדם שאף פעם לא התלונן. גם אם אושפז בשנים האחרונות, תמיד שידר שהכל בסדר. היה נופל, מתאשפז וקם כאילו לא קרה כלום. למרות שהיה מעט דימנטי בשנים האחרונות הוא עדיין היה חד ומכיל. לכל אורך השנים, אבא היה מאוד עממי ולמרות תפקידו, לא החזיק מעצמו, תמיד החמיא לכולם ודיבר בגובה העיניים".
3 צפייה בגלריה
ברא"ז באירוע משפחתי
ברא"ז באירוע משפחתי
ברא"ז באירוע משפחתי
(צילום: באדיבות המשפחה)
מלבד ספי שמשמשת כתובעת בפרקליטות מחוז מרכז, גם שלושת ילדיו האחרים של יצחק מחזיקים בתפקידים בכירים- בתו, ד"ר שפרה אש מומחית לאונקולוגיית ילדים, מנהלת המחלקה להמטולוגיה-אונקולוגיה ילדים בבית החולים רמב"ם ונשואה לפרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות; בנו אריק ברא"ז, הוא ממייסדי חברת "אקסטריפ" שמציעה טיולים אתגריים ברחבי העולם; ובתו קיקה ברא"ז-שוורץ היא אדריכלית ובעלת משרד אדריכלות ותכנון עירוני שתכנן בין היתר את מתחם שרונה מרקט בתל אביב ואת קניון גנים בעיר.
יצחק הותיר אחריו אישה (רינה), 4 ילדים, 11 נכדים ונין.
הלוויתו של יצחק נערכה בבית העלמין סגולה בעיר. יהי זכרו ברוך.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה