אזרחים רבים ליוו הערב (שני) למנוחת עולמים בבית העלמין סגולה את סמל ראשון אלקנה נבון ז"ל בן חיים רפאל ושירה מפתח תקוה שנפל בקרב ברצועת עזה. הלוויה הייתה קשה מאוד, הקהל היה שקט ומוכה בתדהמה. מסע הלוויה יצא מבית המשפחה בשכונת כפר גנים כשהוא מלווה בדגלים.
1 צפייה בגלריה
הלוויה של אלקנה נבון ז"ל
הלוויה של אלקנה נבון ז"ל
הלוויה של אלקנה נבון ז"ל
(צילום: יוסי סוויסה)

אחד ההספדים המרגשים היה של הרב הראשי, הרב מיכה הלוי.
בין השאר ספד הרב מיכה הלוי: "אלקנה, טוב ליבך. לב שכולו טוב. טוב במשפחה, טוב בקהילה, טוב בישיבה, טוב בצבא. טוב בהישגים, טוב לה' וטוב לבריות.
אין פעם אחת שפגשתי אותך ולא היה חיוך על פניך. פנים מלאות חיוך, פנים מלאות שמחה. כיצד הדבר הזה מסתדר עם חיילות נחושה, הכל מאותו טוב.
שום רע לא היה בך. אין בחיילים הגיבורים שלנו שום רוע. הכל בא מטוב, לעשות טוב לעם ישראל, לעשות טוב לעולם שכל כך סובל מתאוות הרשע של האוייבים שלנו. אנחנו רואים את זה בחיילים הגיבורים שלנו בכלל ובאלקנה בפרט. כשמקבלים משימה להיכנס לבית שיש בו מחבלים – נכנסים.
לא פוגעים בבית שמא יש בו חפים מפשע. אנחנו מלמדים את כל העולם מוסר וטוב מול תאוות רשע. מול הפצצות ללא הרף, ללא הבדל בין חיילים לבין אזרחים וילדים.
לעם ישראל יש תפקיד גדול – לסלק את הרשע מן העולם. לתפקיד הזה חונכת אלקנה, וכל המשפחה כולה ובמיוחד מסבא לחיילות. השילוב של תורה וצבא הוא שילוב של מידות נעלות עם חיילות חזקה. זהו שילוב שאין כדוגמתו בכל חילות העולם.
זהו שילוב של מוסר ולחימה. גיבור, גיבור בחייך. לגבור על דברים שיכולים להכעיס ותמיד לחייך זוהי גבורה. בגבורה הזאת נלחמת ברשע – פנים אל פנים. אותם פנים מחייכות ויפות של עם ישראל מול הרשעים הללו. לא חדלת מלעמוד פנים אל פנים במשימה הזאת. חזית הפנים של ישראל היא החיילים.

(צילום וידאו: באדיבות יוסי סוויסה)

קראו גם:

אלו הם הפנים היפות של עם ישראל, העורף צריך להיות עורף לפנים הללו. אנחנו כולנו אחד ממש. אני קורא מכאן מעומק ליבי ובכאב לכל היושבים בעורף – התאחדו עם הפנים. תתאחדו עם הפנים היפות של החיילים הגיבורים, אל תעשו חיץ בעם ישראל בשעת מלחמה. כולנו עושים טוב לעולם בסילוק הרשע.
בסיום דבריו, הרב הלוי פנה אל המשפחה האבלה: כמו אלקנה בחייו, שחיבר כוחות עילאיים של שמיים בתוך גופו – עכשיו גופו אין, אבל הוא בשמיים. הוא איתנו והוא לא איתנו. אתם יכולים לקחת את הגבורה הזאת ולשאוב כוח מהכוחות העילאיים שלו, להתגבר ולצאת לדרך הגבורה.
המשפחה תשב שבעה ברחוב הרב משה צבי נריה 11 בפתח תקוה.
יהי זכרו ברוך.