זהו זהו, הימים מתארכים ושעות החושך מתקצרות, אפשר כבר להתחיל להיפרד רשמית משעון החורף שליווה אותנו בחודשים הקרים האחרונים. אז מתי כבר עוברים לחברו החמים, שעון הקיץ?
2 צפייה בגלריה
שעון קיץ
שעון קיץ
שעון קיץ 2023
(צילום: Shutterstock)
אנשי הקיץ שבינינו ממתינים כבר בקוצר רוח לרגע הזה, תחילת האביב הרשמית, שעליה מבשר שעון הקיץ. אז לכל הממתינים, הנה התשובה.

מתי מתחיל שעון קיץ 2023 ועד מתי יימשך?


רשמו לכם את המועד בלוח והקיפו בעיגול: שעון הקיץ החדש ייכנס לתוקף ביום שישי, 24 במרץ 2023, בשעה 2 בלילה (כלומר בלילה שבין יום חמישי ליום שישי).
ותזכורת - במסגרת שעון הקיץ, מזיזים את השעון שעה קדימה, מ-2 ל-3 בלילה. הבוקר יהיה קצת קשוח, אבל בתמורה נקבל ימים ארוכים עם הרבה יותר אור, עד לשעות הערב.
שעון הקיץ של 2023 יימשך עד ליום ראשון, 29 באוקטובר 2023, גם כן בשעה 2 בלילה (כלומר בין שבת לראשון), אז נזיז את השעונים שעה אחורה.

2 צפייה בגלריה
מרווחים עוד שעה של אור
מרווחים עוד שעה של אור
מרוויחים עוד שעת אור. שעון קיץ 2023

השינוי של הזזת השעה קדימה אמור כמובן להתבצע באופן אוטומטי ברוב המכשירים הדיגיטליים שלכם - מחשבים, סמארטפונים, ממיר בטלוויזיה, שעונים חכמים וכו'. איפה רצוי בכל אופן להזיז ידנית? בכל מה שלא מחובר לרשת האינטרנט - שעוני קיר ושעונים מעוררים או שעוני יד "מסורתיים" ואנלוגיים.

קראו גם:

אם מעניין אתכם מתי זה מתרחש ביתר העולם, הרי שישראל מקדימה את רוב אירופה ביומיים - בריטניה ורוב מדינות אירופה יעברו לשעון הקיץ שלהן רק ב-26 במרץ ב-1 בלילה שעון מקומי. איך תוכלו לזכור את זה בקלות? מדינות האיחוד האירופי עוברות בקביעות לשעון הקיץ ביום ראשון האחרון של מרץ, ולשעון החורף ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר.
ואילו ברוב ארצות הברית וקנדה, שעון הקיץ מתחיל תמיד ביום ראשון השני של חודש מרץ ונמשך עד ליום ראשון הראשון של נובמבר. כלומר השנה הוא יחל ב-12 במרץ ויקדים אותנו, לטובת הישראלים שעובדים מול צפון אמריקה בקביעות.
פורסם לראשונה: 09:50, 19.02.23