"הלכנו לשם כי ידענו שיש שם מצילים וזה יותר בטוח מהים", אומר היום (שלישי) אביהם של הילדים שטבעו בבריכת הספורטן בפתח תקוה ביום שבת.
השניים מאושפזים מאז בבית החולים שניידר, כשהגדול מביניהם בן ה-6 עדיין במצב קריטי כשהוא מורדם ומונשם. מצבו של אחיו בן ה-4 מוגדר קל.
1 צפייה בגלריה
טביעה בספורטן פתח תקוה
טביעה בספורטן פתח תקוה
זירת האירוע בספורטן, פתח תקוה
(צילום: פרטי)
כזכור, ביום שבת בשעה 17:50 לערך, טבעו שני אחים, בני 6 ו-4, נתינים זרים מאריתריאה בבריכת הספורטן בפתח תקוה.
הבוקר, שוחח אביהם של הילדים, בן 32, עם מיינט פתח תקוה וסיפר את שאירע ביום הנורא מכל מבחינתם: "אשתי ואני היינו בבריכה של הקטנים יחד עם שני הבנים. בשלב כלשהו, שניהם יצאו ממנה ורצו לבריכה הגדולה. בגלל המעבר בין הבריכות, איבדנו לכמה רגעים את קשר העין איתם ואז שהגעתי לבריכה הגדולה הצלחתי למשוך את הילד בן ה-4 מהמים כשהבן הגדול יותר נעלם. אחרי כמה דקות מצא אותו אחד המתרחצים והוציא אותו מהמים".
מה עבר עליכם באותם רגעים?
"מצב קשה מאוד. נשבר לנו הלב".
קראו גם:
חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום, העניקו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצעו בו החייאה עד הגעתו לחדר הטראומה בבית החולים שניידר ושם חזר לו הדופק.
גם אחיו פונה לבית החולים במצב קל כשהוא בהכרה. כעת, לפי בית החולים שניידר, מצבו של הגדול מוגדר קריטי כשהוא מורדם ומונשם ואילו מצבו של בן ה 4 מוגדר קל ואתמול הוא הועבר ממחלקת טיפול נמרץ למחלקה רגילה.
"אנחנו נמצאים שלושה ימים עם הילדים בבית החולים, לא ישנים ולא מתפקדים", אומר האב, שבימים כתיקונם עובד באחד המרכולים בעיר.
יש בכם כעס כלפי צוות הבריכה?
"בטח. הלכנו לשם כי ידענו שיש שם מצילים וזה אמור להיות מקום יותר בטוח מהים".
יש מסר שאתה רוצה להעביר לקוראים?
"תזהרו ותשגיחו על הילדים שלכם".
משטרת ישראל עדיין חוקרת את האירוע ושני המצילים ששהו במקום באותו הרגע שוהים במעצר בית עד מחר (רביעי).
מהנהלת הספורטן נמסר: "ליבנו עם המשפחה, אנחנו מלווים אותה ומתפללים לשלומו של הילד. האירוע בשלבי חקירה ולכן אנו נמנעים מלמסור פרטים".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה