דאגה רבה בקרב הורים לתלמידים בבתי ספר וגנים שאינם ממוגנים בפתח תקוה. על פי הנחיות פיקוד העורף המעודכנות, שהשתנו אתמול (רביעי, 8.11.23) במפתיע, פתח תקוה הפכה לעיר ירוקה וניתן לקיים פעילויות חינוכיות ללא הגבלות.
2 צפייה בגלריה
מקלט בשכונת יוספטל פתח תקוה - תמונת פייסבוק
מקלט בשכונת יוספטל פתח תקוה - תמונת פייסבוק
מקלט בפתח תקוה
(צילום ארכיון להמחשה: אייל עצמון)
עד עתה, היה ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בפתח תקוה רק במוסדות חינוך שיש בהן מרחב מוגן תקני והעיר הייתה מוגדרת כצהובה.
נראה כי שינוי ההנחיות בא על רקע הרצון לאפשר שגרה בעיר ובאזור גוש דן, ולאפשר להורים לצאת לעבודה כדי לא לפגוע עוד יותר בכלכלה.
בתגובה להודעת פיקוד העורף, מסר ראש העירייה רמי גרינברג בדף הפייסבוק שלו כי למרות שניתן לקיים לימודים בכל מוסדות החינוך, מאחר שלא הספיקו להיערך לשינויים מאתמול בערב להיום (חמישי) בבוקר, "אנו נודיע על השינויים המתבקשים רק מחר – יום חמישי, והם ייכנסו לתוקף ביום ראשון".
אלא, שהורים בעיר מבולבלים ומודאגים מההנחיות החדשות. הסיבה לכך היא שבבתי ספר ותיקים רבים בעיר אין מרחבים מוגנים או שיש מרחבים מוגנים שיכולים לקלוט רק חלק מהתלמידים. המשמעות היא כי במקרה של אזעקה התלמידים לא יוכלו להגיע למרחב מוגן תקני, אלא רק לחדרי מדרגות.

2 צפייה בגלריה
מקלט. דרוש שיפוץ
מקלט. דרוש שיפוץ
מקלט
(צילום המחשה: קובי קואנקס)

קראו גם:

"רק ביום שלישי היו שתי אזעקות בפתח תקוה ואני לא מבינה איך ייתכן שהעיר פתאום הפכה לבטוחה", אומרת אחת האמהות. "לילדים שלי אין מרחב מוגן בבית הספר וזה אומר שמדובר כאן ממש ברולטה. אסור לסכן את ביטחון הילדים".
כעת בעירייה יצטרכו להחליט כיצד להתנהל בהתאם להנחיות פיקוד העורף.