בעקבות רצף הפיגועים והאחרון שבהם באלעד: חשש בקרב תושבים בהדר גנים מפני שב"חים שעלולים להימצא באתרי בניה סמוכים למוסדות החינוך בהם לומדים ילדיהם.
1 צפייה בגלריה
אחד מאתרי הבניה בהדר גנים
אחד מאתרי הבניה בהדר גנים
אחד מאתרי הבניה בהדר גנים
(צילום: פרטי)
הסיבה המרכזית לחשש בקרב התושבים היא העובדה שהמחבלים בפיגוע באלעד עבדו בעיר. אחד מאותם מוסדות חינוך שמעוררים דאגה הוא אשכול גנים שנבנה ברחוב הרב משורר בשכונה. "יש באזור הזה לא מעט אשכולות גנים, עוברים כאן נשים וילדים רבים במהלך היום, אז המינימום שבמינימום בתקופה הזו הוא שתהיה אבטחה באזור, שהקבלן ישים לב או שיהיה מבוגר אחראי כלשהו שיידע להגיב לסיטואציה אם חלילה יקרה משהו. אני יודע שאי אפשר להציב מאבטח על כל ילד אבל שתהיה אבטחה מינימלית במקום כזה".
עד כמה גדול החשש שלך?
"אני לא חושד בכל אחד אבל יש חשש גבוה אם אני רוצה לתת לילדה שלי לצאת לרחוב. שזה מגיע לילדים בעיקר הפחד שולט".
קראו גם:
תושבת נוספת, אם לילד בגן סמוך, אומרת כי "בזמן בניית המרכז המסחרי ופרויקט נוסף, הייתה שמירה בגנים. החל מלפני חודשים ספורים השמירה בוטלה בטענה כי אין יותר בניה ברחוב משורר אבל עובדה שיש פועלים כרגע שעובדים במבנה שמיועד למעונות יום. בכל הגנים באזור, יש צוות של גננות ואין גבר חמוש שיוכל לעזור. יש הרבה הורים מודאגים. גם אם יש סיירים על אופנועים, זה לא יכול לפתור את העניין כי מדובר בשניות עד שמישהו יכול להיכנס".
מדוברות העירייה נמסר: "מערך הביטחון בעיר פתח תקוה ובמוסדות החינוך בפרט הוא מבין הטובים בישראל. המערך כולל את פעילות המשל"ט 24/7, סיירת וונדליזם, סיירת אופנועים, שיטור עירוני, קב"טים וכן אמצעי אבטחה טכנולוגיים שהותקנו בשנים האחרונות בגנים, לרבות שערים מבוקרים, מסכי צפייה, מצלמות, אינטרקום עם קודן, לחצן מצוקה ועוד. בשנים האחרונות העירייה דאגה לעבות את מערך האבטחה כאשר בתקופות מתוחות מבחינה ביטחונית העירייה מתגברת באופן משמעותי את היקף הסיירים וצוותי הביטחון העירוניים.
הניסיון לטעון כביכול שבעבר היתה אבטחה בכל הגנים היא שקרית. שכן, בעבר היתה אבטחה בכ-30 גנים בלבד ולא ניתן מענה לכלל הגנים בעיר. כיום יש כ-500 גני ילדים ברחבי העיר ובמקביל אין היקף דומה של מאבטחים מיומנים בעלי רישיון נשק. בתוך כך, בשנים האחרונות ניתן מענה מקיף בגנים הכולל סיירים יוצאי יחידות קרביות, מאומנים ומיומנים".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה