כבכל ליל שבת, הגיעו ביום שישי האחרון בשעות הערב מתפללים אל בית הכנסת "פנינת גנים" שבשכונת הדר גנים בפתח תקוה.
2 צפייה בגלריה
גדעון דעבול עם הנחש
גדעון דעבול עם הנחש
גדעון דעבול עם הנחש
(צילום: באדיבות גדעון דעבול)

לקראת סיום התפילה התרחש אירוע דרמטי: נחש צפע גדול מימדים התגלה במקום ועורר מהומה. אל המקום הוזעק לוכד הנחשים הוותיק גדעול דעבול המתגורר באזור, שלכד את הזוחל הארסי והחזיר את הסדר על כנו.
האירוע החריג התרחש בבית הכנסת הסמוך לרחוב ויינברגר.
"לקראת השעה 21:00 הגיעו אליי שני בחורים וסיפרו שיש נחש בבית הכנסת", שחזר דעבול. "מייד יצאתי איתם למקום, עליתי לקומה השנייה של המבנה והבחנתי בהתגודדות של המתפללים. הרחקתי אותם כדי שהנחש לא יברח ושחלילה לא יכיש מישהו. המתפללים כיוונו אותי אל הנחש שהסתתר מאחורי מקרר ובתוך זמן קצר לכדתי אותו".
אלא שבשלב זה לא הסתיימה הדרמה וקרתה "תקלה". לדבריו של דעבול, עוד בטרם קשר את השק אליו הכניס את הנחש, זה החל להשתולל כשאחד הנוכחים התקרב מתוך סקרנות, מה שאילץ את הלוכד להגיב במהירות.
"הנחש כבר כמעט הוציא את הראש החוצה, ולכן מחשש שיכיש אותי או את הבחור שנעמד לידי, הפלתי את השק על הרצפה ומהר מאוד לכדתי אותו שוב והכל בא על מקומו בשלום".

2 צפייה בגלריה
גדעון דעבול עם הנחש
גדעון דעבול עם הנחש
גדעון דעבול עם הנחש
(צילום: באדיבות גדעון דעבול)

קראו גם:

אורכו של הנחש המדובר ככל הנראה מעל 1.30 מ', ודעבול מציין כי הוא היה "עצבני במיוחד. הרבה זמן לא נתקלתי בנחש שהשתולל ככה".
זהו אינו הנחש היחיד שנלכד לאחרונה באזור, שכן מדובר בתחילת עונת הקיץ בה הנחשים מתעוררים משנתם. לפני שבועות אחדים אמר דעבול למיינט כי "בתקופה הזו ישנה מכה חזקה מאוד של נחשים. הרבה אנשים שולחים לי תמונה של נחש אחרי שהרגו אותו ואז שואלים אותי באיזה סוג מדובר. צריכים להבין שאסור להרוג נחשים, מעבר לעובדה שיש הרבה נחשים יפים ונדירים וחבל עליהם".