לאחר שנים של ציפייה הודיעה עיריית פתח תקוה בפברואר 2022 כי מרכז מסחרי קהילתי ראשון מסוגו ייבנה בשכונת נווה גן ויפתח בתוך כשנה וחצי. בינתיים בניית המרכז הושלמה, ראש העירייה אף גזר סרט במקום בחודש פברואר האחרון אך כרגע אין אף עסק שפתח את שעריו והתושבים מאוכזבים. בעירייה טוענים "הפעילות תחל בקרוב".
2 צפייה בגלריה
המרכז המסחרי בנווה גן
המרכז המסחרי בנווה גן
המרכז המסחרי בנווה גן
(צילום ארכיון: מתוך דף הפייסבוק של רמי גרינברג)

המרכז המסחרי ברחוב מבצע דקל שזכה לכינוי "הקהילון", הוקם על ידי עיריית פתח תקוה והחברה לפיתוח פתח תקוה וכולל מבנה בן שתי קומות בשטח של כ-1,260 מ"ר, כאשר קומת הקרקע מיועדת למסחר והקומה הראשונה לשימושים ציבוריים.
כבר לפני למעלה משנה פורסמו שמות העסקים שיפעלו במתחם, ביניהם: בית קפה BREADCLUB מקבוצת רשת לנדוור, מינימרקט/חנות נוחות מבית 7 אקספרס, חנות פירות וירקות, חנות צעצועים וממתקים, Sweet&Toys ועוד, אך בינתיים התושבים עדיין מחכים, על אף שחלפו למעלה משלושה חודשים מאז ערך רמי גרינברג את טקס גזירת הסרט במקום.
"אני מאוכזב מאוד מהתנהלות ראש העירייה שהבטיח שידאג לתושבים", מציין אחד מתושבי השכונה. "בינתיים המרכז החדש נראה כמו פיל לבן ואף עסק עדיין לא פותח שם. מראש הפרויקט הזה נועד לכישלון ממספר סיבות, כמו למשל, הקמתו על שטח עירוני צפוף מאוד בין מגדלי מגורים, על כביש צר וללא חניון עבור הקונים. תושבי רחוב מבצע דקל יסבלו ממנו רבות כתוצאה מפריקת סחורה של משאיות, פקקי תנועה ומחסור בחניה. כמו שזה נראה כרגע העירייה לא תרוויח מהקהילון אלא תפסיד סכומים גדולים".
תושבת נוספת אמרה: "חיכינו הרבה שנים למרכז מסחרי בשכונה ולסופרמרקט כדי שלא נצטרך להגיע עד חצי חינם או סופרים אחרים, אז עד שכבר בנו מרכז הוא עומד שומם. אנחנו רוצים את השירות הבסיסי בשכונה שלנו".

2 צפייה בגלריה
בית קפה - תמונת פייסבוק
בית קפה - תמונת פייסבוק
מתי ייפתחו העסקים במרכז החדש?
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר: "בימים אלו ממש העסקים שעתידים לפעול במרכז המסחרי החלו את ההתארגנות ומבצעים התאמות בחנויות עצמן, כאשר הפעילות עצמה תחל בקרוב. לצד העובדה כי בסמוך לקהילון קיים מתחם חניה, הוא הוקם כדי לתת מענה לתושבי השכונה ולמלא את הצורך שהיה קיים בה מאז הקמתה, ובכך לייתר את הנסיעה ברכב למרכזי מסחר אחרים מחוץ לשכונה".