מייד לאחר השבעת הממשלה ראש העירייה פנה לשרים הנכנסים, שהנושא בסמכותם, בבקשה לאשר את בקשת העירייה להפחתת תעריף הארנונה.

2 צפייה בגלריה
סמוטריץ', גרינברג ודרעי
סמוטריץ', גרינברג ודרעי
סמוטריץ', גרינברג ודרעי
(צילומים: אלכס קולומויסקי, ריאן)

גרינברג פנה במכתב רישמי לשר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ' ולשר הפנים הנכנס אריה דרעי בבקשה לאשר את בקשת העירייה להפחית את תעריף הארנונה ב-1.37%.
מדובר בתעריף 'הטייס האוטומטי' אותו המדינה מבקשת לעלות באופן גורף לכל הרשויות. על פי החוק, השינוי בתעריף הארנונה חייב את אישור שרי הפנים והאוצר. בשל העובדה כי השרים היוצאים לא הכריעו בנושא עד לפקיעת המועד הקבוע בחוק (15.12.22), כלל הבקשות של הרשויות השונות לא התקבלו. יצויין כי עירית פתח תקוה היתה מבין הרשויות הראשונות שהחליטו להפחית את הארנונה והבקשה מונחת על שולחנות השרים כבר מס' חודשים.
ראש העיר ציין במכתבו כי "לאור ההתייקרות במשק, קבלת הבקשה להקל על התושבים - היא מחוייבת במציאות ונדרשת יותר מתמיד.
"בימים האחרונים נדרשו שרי הפנים והאוצר היוצאים להכריע בבקשות שנישלחו ע"י מאות רשויות בישראל בנוגע לתעריף הארנונה. לצערי, לא ניתנה הכרעה בנושא עד התאריך המוסכם בחוק (15.12.22), ובקשתה של עיריית פתח תקווה, כמו גם של רשויות אחרות שביקשו להפחית את 'הטייס האוטומטי', לא התקבלה." לכן, ראש העיר פנה בבקשה למצוא את המתווה המשפטי והחוקי אשר יאפשר לקבל את בקשת העירייה, גם לאחר פקיעת המועד האמור בחוק, בו נדרשו השרים היוצאים להכריע.

2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
תשלום הארנונה יפחת?
(צילום: mynet)
קראו גם:
בבקשתו מציין ראש העיר כי תקציב העירייה לשנת 2023, יעמוד על 2.37 מליארד ש"ח ויציג גידול משמעותי של כ-300 מיליון ש"ח שהם כ-14% יותר מהתקציב אשתקד. התקציב משקף יותר השקעות בתושבים בתחומי החיים השונים, יותר פיתוח והתחדשות וכן את התפתחות אזורי העסקים בעיר. כמו כן, הגידול בתקציב מאפיין את המדיניות הכלכלית הנבונה בה נקטה הרשות בשנים האחרונות, מה שהוביל לבקשה להפחית את תעריף הארנונה גם בשנת 2023.