אם לא די בעליית המחירים במשק, תושבי פתח תקוה כמו שאר אזרחי המדינה יחוו עלייה משמעותית גם בתעריף הארנונה בשנה הבאה. הבשורות הטובות של העירייה לתושבי העיר: העלייה תהיה "רק" לפי העדכון האוטומטי של הממשלה, בניגוד ללא מעט רשויות אחרות שיעלו את התעריף בשיעור גדול יותר.
2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה בפתח תקוה. עליה או ירידה?
(צילום: mynet)

שיעור העדכון השנתי של תעריפי הארנונה מתבצע על ידי הממשלה לפי מדד המחירים לצרכן ומדד השכר הציבורי. בשנת 2024 עומד העדכון האוטומטי על 2.68 אחוז, אך בשנת 2025 צפויים אזרחי המדינה, ביניהם תושבי פתח תקוה לחוות עלייה נוספת בגובה 5.29 אחוז, עלייה הגבוהה ביותר ב-15 השנים האחרונות לפחות. העלייה המשמעותית עד כה בתקופה זו הייתה ב-2009 בשיעור של 4.57 אחוז.
בינתיים ערים שונות, בהן תל אביב והרצליה החליטו כי אצלן העלייה תהיה משמעותית יותר ותכלול גם "היטל רכבת מטרו" כערים בהן צפוי פרויקט התחבורה הענק לעבור, אך בפתח תקוה, שגם בה יעבור המטרו, מצהירים כי לא תהיה עליה מעבר לעדכון האוטומטי.
מדוברות העירייה נמסר "עיריית פתח תקווה מגדילה מידי שנה את היקף התקציב והפעולות עבור השירותים לתושב וזאת בשונה מרוב הרשויות שנאלצות לקצץ בשירותים השונים לאור המשברים האחרונים - קורונה, מלחמות וכו'. על כל פנים, העדכון האוטומטי נקבע ע"י המדינה ולאור אירועי השנים האחרונות, משרד הפנים לא אישר לרשויות להפחית את העדכון האוטומטי. כזכור, בשנת 23, משרד הפנים דחה את בקשת העירייה להפחתה בשיעור הטייס האוטומטי. זאת בשונה משנים קודמות שבהן התקבלו בקשות העירייה להפחתה. כמו כן, בשל המלחמה, בשנת 24 לא התקיים דיון בנוגע להפחתת העדכון האוטומטי.
בנוגע לשנת 25, בשונה מרשויות רבות אחרות (ובתוכן רשויות גדולות) אשר החליטו להעלות את התעריף מעבר לטייס האוטומטי ואף מקצצות בשירותים לתושב, בפתח תקווה לא תהיה תוספת מעבר לעדכון האוטומטי שנקבע על פי חוק והשירותים לתושב יתעצמו. זאת על אף העובדה כי פתח תקווה תיאלץ לספוג את עלויות ההשתתפות בפרוייקט המטרו על סך כ-30 מיליון ש"ח בשנת 25, כפי שנקבע ע"י המדינה לרשויות שבהן עובר תוואי המטרו. ככלל יצויין כי תעריפי ארנונה מגורים בפ"ת נמוכים בכ 40% מהקווים המנחים של משרד הפנים.

2 צפייה בגלריה
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
ארנונה בפתח תקוה תהיה גבוהה יותר
(צילום המחשה: הרצל יוסף)

קראו גם:

כמו כן, העירייה תמשיך בהענקת הנחה בשיעור של כאחוז למשלמים מראש. בנוסף, העירייה תמשיך להעניק הנחה של 5% באופן יזום למשרתי מילואים ו- 25% הנחה למפקד מילואים פעיל תושבי העיר פ"ת, ללא שיידרשו להגיש בקשה. הדבר ייעשה בהתאם לדיווח שהתקבל ממשרד הביטחון.
לצד אלו, העירייה תמשיך להעמיק את הסיוע בתשלום הארנונה לתושבים העומדים בקריטריונים הנדרשים, זאת, בין היתר גם לאור המצב והמשבר המתמשך בשל המלחמה".