כעס בשכונת יוספטל כלפי תנועת הנוער עזרא: לדברי תושבים, פעילויות התנועה מדי שבת נערכות בגינה ציבורית בסמוך לרחוב שאול המלך וגורמות למטרד רעש.
התושבים טוענים כי מדי שבת באזור השעה 16:00 ולפעמים אף קודם לכך, מתכנסים חניכי ומדריכי התנועה בגן ציבורי הסמוך לרחוב שאול המלך ומקימים רעש שמפריע למנוחתם. "הם נמצאים בשטח פתוח ושומעים הכל, זה פשוט נורא", אומרת תושבת האזור. "הם פשוט צורחים, ושרים 'מוראלי' בצעקות".
עד כמה זה משפיע עליכם?
"זה מרגיש כאילו הם בתוך הבית, וזה לא משנה אם אני סוגרת חלון או לא, למרות שאני לא אמורה להגיע למצב שאני סוגרת חלונות בבית בגלל רעש. ברעש שלהם נשמע גם ברחובות אסתר המלכה ומסריק ויש הרבה תושבים שזה מפריע להם, אבל הם לא מתלוננים כי ככה זה בשכונות מוחלשות".
יש לציין כי בסוף השבוע האחרון נערכה שבת הארגון של הסניף, רגע השיא בשנה במיוחד של החניכים שמציגים בפני הוריהם הופעות שונות. כפועל יוצא מכך גם ההכנות לאותה שבת הן באווירה רועשת מבדרך כלל. "בגלל שבת הארגון, הפעילות כאן הייתה לאורך כל סוף השבוע, עוד מחמישי , אז הם הרעישו גם לאחר חצות. הם לא מתחשבים בתושבים ובמיוחד כשהשבתות קצרות ואין מספיק זמן למנוחה".
1 צפייה בגלריה
המתחם בשכונת יוספטל
המתחם בשכונת יוספטל
המתחם בשכונת יוספטל
(צילומים: באדיבות תושבת העיר)
מדוברות העירייה נמסר: "פעילות תנועות הנוער בעיר פתח תקוה היא ענפה ואנחנו גאים בכך. תנועות הנוער וכלל המסגרות הבלתי פורמאליות בעיר מהוות נדבך חשוב ומרכזי בחוסנה של הקהילה ומובילים בעשייה ערכית למען הזולת. מתוך הכרה בפעילותם החשובה, העירייה תומכת בהן בצורה מקיפה ומקצה עבורן משאבים רבים, הרבה מעבר לניתן ע"י רשויות אחרות.
"שיא הפעילות בתנועות הנוער נמדד בעיקר בימים שלקראת שבת ארגון ועל אף אי הנעימות המובנת חשוב לזכור שהפעילות בתנועות היא חשובה ובעלת יתרונות חינוכיים רבים. לצד ההבנה וההכרה בפעילותן החשובה, העירייה פועלת לאורך כל השנה כדי למנוע מפגעי רעש חריגים בסניפים ולשמחנו קיים שיתוף פעולה בנושא".
קראו גם:
מתנועת עזרא נמסר: "בשבת האחרונה חגג סניף אנדנט-יוספטל את שבת הארגון המסורתית, בסיומו של חודש אינטנסיבי וגדוש בפעילות חינוכית, חברתית וערכית. מזה שנים הסניף מהווה מוקד של עשיה חברתית ותרומה לקהילה בשכונה ואנו גאים בכך מאוד, ועל כך הערכתנו הרבה לצוות ההדרכה בסניף ולחניכים.
"עם זאת, אנו מתנצלים בפני השכנים שרעש הפעילות הפריע את מנוחתם בתקופה האחרונה, ולוקחים על עצמנו את מלוא האחריות להנחות ולדאוג לכך שהפעילות החיובית לא באה על חשבון מנוחת השכנים ובייחוד בשעות המנוחה המוגדרות".