בשבת בבוקר התעוררו מתפללי בית הכנסת של קהילת "חן הצפון" בשכונת כפר אברהם בפתח תקוה למראות קשים וכואבים של סידורים קרועים זרוקים על הרצפה, טליתות מושלחות וספרי תורה מבוזים, וזאת בפעם השניה בחודשים האחרונים. המשטרה: 3 תושבי הפזורה בנגב נעצרו בחשד לביצוע המעשה.
1 צפייה בגלריה
השחתת בית כנסת חן הצפון פתח תקוה
השחתת בית כנסת חן הצפון פתח תקוה
השחתת בית כנסת חן הצפון פתח תקוה
(צילום: באדיבות תושבים)
לאחר שהמתפללים הראשונים שהגיעו למקום סידרו את בית הכנסת המשיכה התפילה כסדרה והבוקר (יום א') כבר נערכה תפילת חול המועד חגיגית באותו המקום, אליה הצטרפו תושבים רבים ובהם גם תושב כפר אברהם, חבר מועצת העיר עו"ד צביקה וישנגרד שסיפר על האירוע אמש.
"האוזניים מסרבות לשמוע את העדויות והעיניים כואבות מלראות את המראות. הלב מסרב להאמין שבישראל יכול להתרחש מקרה כזה של פגיעה בכל הקדוש לנו. אין לי ספק שמשטרת ישראל תדע גם הפעם לשים ידה על אותם מנוולים שעשו את דבר הנבלה ובעזרת ה' לא נאלץ להתמודד עם תמונות אנטישמיות מלב פתח תקווה, ותחושות שלא ניתן לעבור עליהן לסדר היום".
קראו גם:
"יחד עם זאת", הוסיף וישנגרד, "מחר בערב נחגוג את שמחת תורה בכל בתי הכנסת, בכל רחבי העיר, נוציא את ספרי הקודש מהארון ולא חס וחלילה כדי להשליך אותם, אלא כדי להניף אותם אל על ולומר לכולם – וגם לאותם אלו שרצו לפגוע בשמחת החג שלנו – "לא ימוש ספר התורה הזאת מפינו".
בנוסף, סיפר וישינגרד כי לאחר התפילה שוחח עם ראש העיר פ"ת רמי גרינברג, שהגיע לסיור בבית הכנסת שניזוק, ויחד דנו השניים באפשרויות להרחבת הכיסוי האבטחתי והפיקוח על בית הכנסת, באמצעות מערך המצלמות והסיורים של הפיקוח העירוני, וזאת על מנת למנוע מראות דומים לאלו שנצפו בשבת.
מדוברות המשטרה נמסר: כוח של משטרת ישראל בכפר סבא עצר ביום שבת לפנות בוקר, שלושה תושבי הפזורה בנגב, כאשר ברשותם רכוש החשוד כגנוב.
מבדיקת הרכוש שכלל תשמישי קדושה ומחשבים ניידים עלה חשד מדובר בשלל של פריצות שבוצעו בפ"ת לבית כנסת ולאולפנה.
שלושת החשודים הובאו בפני שופט במוצאי שבת ובית המשפט הורה לשחררם בתנאים מגבילים. משטרת ישראל הגישה ערר על ההחלטה ושחרורם של החשודים עוכב עד לדיון בעניינם בשעה הקרובה בבית המשפט המחוזי בפ"ת.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה