בעקבות מסע הלווייתו של הרב קנייבסקי זצ"ל: 18 בתי ספר סגורים היום (ראשון) בפתח תקוה ועברו ללימוד מרחוק, בנוסף ל-18 גנים שיישארו ריקים.
אחד מבתי הספר שהיו אמורים להיסגר הוא אריק איינשטיין, אך לאחר זמן קצר בו התרעמו ההורים, ביניהם ליהיא גרינר, מוסד החינוך פתח היום את שעריו כרגיל.
2 צפייה בגלריה
ליהיא גרינר
ליהיא גרינר
ליהיא גרינר
(צילום: אביגיל עוזי)
כאמור, בשל הלווייתו של הרב קנייבסקי שגורמת לחסימת צירים רבים במרכז הארץ, הוחלט במשרד החינוך כי מוסדות חינוך בהם יהיה מחסור בכוח אדם הלימודים בהם יתקיימו מרחוק.
כתוצאה מכך, נסגרו היום 18 בתי ספר ו-18 גני ילדים בפתח תקוה המפוקחים על ידי משרד החינוך, כשככל הנראה ישנם מוסדות נוספים שנסגרו אשר משתייכים למגזר החרדי. בנוסף, 23 בתי ספר לומדים באופן חלקי.
אחד מבתי הספר שהיה אמור להיסגר גם כן הוא "אריק איינשטיין". בשעה 20:30 אמש, הודיעה מנהלת בית הספר פזית רייכר להורים כי בשל סגירת צירים מרכזיים בגוש דן "הצוות החינוכי, המתגורר מחוץ לעיר או בקרבה לבני ברק לא יוכל להגיע לבית החינוך. בשל חשש זה, נקיים מחר מערכת לימודים מרחוק בכל הכיתות בבית החינוך בשעות ובשיעורים של מערכת הלימודים הרגילה".
2 צפייה בגלריה
מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל
מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל
מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אלא שהחלטה זו עוררה את כעסם של הורים רבים ביניהם הידוענית ותושבת העיר, ליהיא גרינר שטענה כי אין זה הגיוני לבטל את הלימודים בעקבות הלוויה. אם נוספת מבית הספר ציינה: "התלמידים שסבלו חודשים על גבי חודשים מנזקי הקורונה, נאלצים להישאר שוב בבית בעקבות ההחלטה האומללה הזאת".
בעקבות גל הביקורת, שונתה ההחלטה כעבור זמן קצר והבוקר הלימודים במוסד החינוך נפתחו כסדרם. הבוקר אמרה גרינר למיינט פתח תקוה: "כעסתי, אבל מה לעשות? הבנתי שהוא באמת צדיק גדול וגם אשתו מהממת. המון חברות שלי הולכות אליה. צריך לתת כבוד. אז עוד יום מה קרה?".
קראו גם:
מה גרם לך לכעוס בעצם?
"אמרתי 'למה להשבית אלפי הורים וילדים'. לדעתי היה צריך לעשות את זה יותר מסודר לאחר עבודה ולימודים שיהיה נוח לכולם. אבל מוות זה אף פעם לא נוח. בסוף הכל הסתדר ואין לימודים מרחוק. אני רק מקווה שהכל יהיה מאורגן ויהיה שם סדר, כך שכולם יחזרו הביתה שלמים".