יוצאים לדרך: בטקס חגיגי נפתחה אתמול (שישי) הקדנציה השנייה של רמי גרינברג כראש עיריית פתח תקוה, כשלצידו 28 חברי מועצה שחברו אליו לקואליציה בפעם הראשונה בהיסטוריה של העיר.
2 צפייה בגלריה
ישיבת מועצת העיר פתח תקוה
ישיבת מועצת העיר פתח תקוה
ישיבת מועצת העיר פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)

אל הטקס שנערך היום באולם שרת, הגיעו כלל חברי המועצה במיטב מחלוצותיהם, וניכרה עליהם ההתרגשות הרבה. גרינברג עבר בין כולם, לחץ את ידיהם וזכה למחיאות כפיים מצד הנוכחים באולם.
גרינברג פתח את דבריו עם התייחסות למלחמה ותקווה להחזרת החטופים. אל הבמה נקרא אלי שתיוי, תושב העיר ואביו של עידן, שבילה במסיבה ברעים ומשם נחטף לרצועת עזה. "עשיתם כאן קואליציה שלמה, והמטרה שלי שזה יקרה גם בממשלה עצמה", ציין שתיוי. "אני חותר לכך כדי שכולם ייכנסו מתחת לאלונקה ויעזרו לממשלה. אלוהים בחר בנו המשפחות כדי לשאת את הנטל ולגרום לאחדות".
שתיוי התייחס גם לחג הפורים וציין: "קשה לנו עם החגיגות של פורים. עלינו השבוע לירושלים כדי לדבר עם ראש העירייה שלא יעשה עדלאידע, צריך לחגוג בצניעות. אנחנו בתקופה שהעם היהודי אף פעם לא עבר ומה שנשאר זה להתפלל ולייצר אחדות. אני לא דתי אבל מאוד מאמין. לקחתי על עצמי להניח תפילין כל יום וגם ניסיון לשמור שבת.
"אנו מאחלים לשובם של כל החטופים. חייבים כל היום להיות על הדבר הזה ואי אפשר לחזור לשגרה רגילה. אי אפשר לישון כשיש 134 חטופים בעזה וכל יום נהרגים חיילים. מאחל לכולם פורים נעים, לא שמח".

2 צפייה בגלריה
ישיבת מועצת העיר פתח תקוה
ישיבת מועצת העיר פתח תקוה
ישיבת מועצת העיר פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)

קראו גם:

לאחר דבריו של שתיוי, הקריא גרינברג את רשימת חללי צה"ל והנרצחים במסיבת הנובה, תושבי העיר, וכן ציין את דניאלה גלבוע שעדיין חטופה בעזה. לאחר מכן, העניק ראש העירייה תעודות הוקרה למספר משרתי מילואים בפתח תקוה.
בהמשך, נערכה השבעת חברי המועצה, אך קודם לכן נשא גרינברג דברים. "אני מברך את חברי המועצה הנכנסים ואת אלו שלא ממשיכים איתנו על עשייתם", פתח את דבריו. "אני רוצה להודות לתושבים שמימשו את זכות הבחירה שניתנה להם וגם את אלו שלא מכל סיבה שהיא, ושנתנו לי את הזכות להמשיך להוביל את העיר. זו זכות גדולה שצריך להודות עליה כל יום וכל ערב.
"ברוך השם הצלחנו להביא הישג היסטורי בתמיכה לראשות העיר וגם בסיעת התחדשות שזכתה ב-13 מנדטים, מה שאיפשר לשיתוף פעולה עם הסיעות השונות כדי להקים קואליציה מקיר לקיר מתוך הבנה של צו השעה ורצון לתת לתושבים את השירות ומענה לכל הצרכים".
לאחר השבעת האמונים של חברי המועצה, הכריז גרינברג על חלוקת התפקידים, ביניהם סגניו בשכר: צדוק בן משה ואליהו גינת שימשיכו בתפקיד מהקדנציה הקודמת, ואיתם מונו אנה נבות, לשעבר יו"ר הנהגת ההורים העירונית, צבי בליץ ואדי קואז.