ענת גיאת ורנר, תושבת שכונת הדר גנים בפתח תקוה, הגישה תביעה נגד חברת דן בטענה כי פעמים רבות הקו בו היא נוסעת לעבודתה בתל אביב, 166, אינו מגיע או חולף מבלי לעצור בתחנה. בהמלצת בית המשפט, תשלם חברת דן לענת 8,000 שקלים כפשרה. "אי אפשר לזלזל ולעשות צחוק מאנשים", היא אומרת.
3 צפייה בגלריה
ענת גיאת ורנר
ענת גיאת ורנר
ענת גיאת ורנר. תקבל פיצוי
(צילום: משה ורנר)
בכתב התביעה ציינה ענת, לא פחות מ-28 מקרים בין אוגוסט 20 לאוקטובר 22, בהם לטענתה הנסיעה בוטלה או שהנהג לא עצר בתחנה. "במשך למעלה משנתיים סבלתי מהקו הזה", היא אומרת. "זה ממש סיוט. אני מגיעה לתחנה ב-6:30, האוטובוס עובר ואז אתה צריך לחכות חצי שעה-40 דקות, גם בימים גשומים או בשיא החום של יולי אוגוסט.
"כתוצאה מכך הייתי מאחרת לעבודה פעמים רבות והייתי צריכה להשלים את השעות האלה. כשהיו לי דברים חשובים אחר הצהריים הייתי נוסעת לעבודה עם הרכב ומשלמת 100 שקלים על חניון כי לא יכולתי לסמוך על התחבורה הציבורית. הייתי חוזרת הביתה עצבנית".

3 צפייה בגלריה
אוטובוס בפתח תקוה
אוטובוס בפתח תקוה
אוטובוס בפתח תקוה
(צילום ארכיון להמחשה: אייל עצמון)

לדבריה של ענת, לאורך כל אותה תקופה, פנתה פעמים רבות לחברת דן ואף לגורמים בעירייה ובמשרד התחבורה: "עשיתי הכל כדי להשתמש בתחבורה ציבורית ולקבל את השירות הבסיסי שכל תושב צריך לקבל. בדן אמרו לי שהם מנסים לשפר את השירות ופעם אחת הציעו לי פיצוי כספי זעום אבל זה לא באמת עוזר. גם במשרד התחבורה עדכנו מדי פעם שהתלונה שלי נמצאה מוצדקת אבל בשורה התחתונה זה לא עזר והחלטתי לתבוע אותם בעיקר על עוגמת הנפש שגורמת לתסכול רב ותחושת חוסר אונים".
בעקבות הגשת התביעה, טוענת ענת כי גורמים בחברת דן ניסו לפצותה ב 3,000 שקלים אך היא סירבה. "רציתי שהפסיקה תהיה משמעותית יותר כדי שההתנהלות מול הנוסעים תשתנה".
בדיון שנערך לאחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב-יפו. טען נציג חברת דן כי רק שישה מתוך 28 המקרים היו נכונים ואילו לגבי השאר "יש נסיבות מיוחדות. כל שנת 2020 הייתה תקופת קורונה, כאשר התחבורה הציבורית וכל עם ישראל לא ידע איך להתנהל. חדשות לבקרים היינו מקבלים הנחיות , 10 איש, נהג חולה ועוד לפי מה שמשרד התחבורה מסר לנו".
עוד הוסיף נציג החברה: "כל הפניות שלה (ענת) טופלו לשביעות רצונה או לא...אנו כן מתייחסים לנוסעים. הצענו לה פיצויים ומשום מה היא לא רצתה וגם לגישור היא סרבה להגיע. אין הוכחת נזק אחת בכל התביעות שלה. אין מחלוקת שמגיע לה פיצוי אבל צריך פרופורציה לגבי הפיצוי".

3 צפייה בגלריה
ענת גיאת ורנר
ענת גיאת ורנר
ענת גיאת ורנר
(צילום: רעות אשכנזי)

קראו גם:

לאחר מכן, כאמור, קיבלו הצדדים את הצעת בית המשפט כשבהתאם לכך תשלם חברת דן לענת 8,000 שקלים "מבלי להודות באחריות ולצרכי פשרה בלבד".
בעקבות הסיכום שקיבל תוקף של פסק דין, הוסיפה ענת: "יש פה מן הצדק. לאנשים יש זכויות ואי אפשר לזלזל בהן. אני יכולה להגיש תלונה אבל יש כאלו שלא, שישבו בתחנה יום אחרי יום ויסבלו בשקט. אני שומעת מהרבה נוסעים שאומרים לי שזה קורה גם להם, וככל שיותר אנשים יתלוננו באמצעות מילוי טופס מקוון של משרד התחבורה, הם יהיו חייבים לעשות משהו בנידון".